مزایا و معایب زندگی در دبی

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید کشور خود را ترک کرده و در کشور جدیدی ساکن شوید؟ آیا علاقه‌مند به کار، تحصیل یا استفاده از امکانات تفریحی کشور دیگری هستید؟ آیا می‌خواهید فرصتی برای زندگی و توسعه در یک محیط جدید، هم از نظر فرهنگی و اجتماعی داشته باشید؟

 شمار زیادی از مردم ایران همواره در فکر زندگی یا سرمایه‌گذاری در کشور امارات هستند. دبی از مکان‌های مهاجرپذیری است که هر سال عده‌ای تصمیم به مهاجرت و خرید ملک در دبی می‌گیرند. شواهد موجود نشان می‌دهد شرایط زندگی در دبی از جنبه‌های گوناگون بسیار مناسب‌تر از بسیاری از شهرهاست. در این مقاله از عربلند شما با مزایا و معایب زندگی در دبی آشنا خواهید شد.

درخواست مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه خرید ملک در دبی، اخذ اقامت و کسب درآمد دلاری از طریق اجاره ملک دارید کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان حرفه‌ای ما به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند.

مزایای زندگی در شهر دبی برای مهاجران

در امارات متحده عربی، دبی به عنوان یک شهر برتر شناخته می‌شود. بلندترین ساختمان جهان، بزرگترین مرکز خرید و حتی بزرگترین جزایر مصنوعی در آن قرار دارد. اما فراتر از این نشانه‌های نمادین، دبی یک شهر چند فرهنگی با ساکنینی است که از همه گوشه‌های جهان می‌آیند و فضایی جهانی ایجاد می‌کنند که به همان اندازه متنوع و پویا است. سبک زندگی در دبی سبکی است که سنت را با مدرنیته ترکیب می‌کند. به گونه‌ای که هرگز لحظه‌ای کسل کننده در این شهر وجود ندارد.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند

پیشنهاد مطالعه: خرید ملک در دبی بهتر است یا ترکیه؟

نگاهی اجمالی به زندگی روزمره

زندگی روزمره در دبی بسته به ترجیحات افراد بسیار متفاوت است، اما یکی از موضوعات مشترک، استاندارد بالای زندگی است. این شهر به دلیل امنیت، تمیزی و زیرساخت‌هایش مشهور است. بسیاری از ساکنان از گذراندن تعطیلات آخر هفته خود در یکی از سواحل زیبای دبی یا کاوش در مناظر بیابانی که درست فراتر از حومه شهر قرار دارند لذت می‌برند.

شهری زنده با امکاناتی وسیع

برای کسانی که سبک زندگی شهری را ترجیح می‌دهند، این شهر تجارب بی‌شماری از خریدهای سطح بالا، گزینه‌های غذاخوری از سراسر جهان و صحنه‌های شب زنده داری پر جنب‌و‌جوش را ارائه می‌دهد.

دبی، شهر جشن ها و جشنواره‌ها

دبی همچنین شهر جشنواره‌ها و رویدادها است. جشنواره‌های فیلم، کنسرت‌های جاز، جشنواره‌های غذا یا فستیوال معروف خرید دبی؛ همیشه فرصتی برای سرگرمی است. دبی مکانی است که همواره پرنشاط است؛ با سبک زندگی که می‌تواند به همان اندازه که شما می‌خواهید آرام یا هیجان انگیز باشد.

جوانب مثبت مهاجرت به دبی؛ زندگی بر مدار مدرنیته

دبی اخیراً به دلیل درآمد معاف از مالیات و سبک زندگی لوکس به یک مقصد مهاجرتی محبوب تبدیل شده است، اما قبل از تصمیم‌گیری برای مهاجرت به دبی باید به دقت فکر کنید. بی شک هر مهاجرتی با چالش‌هایی همراه است که باید از آن آگاه باشید. ما برخی نکات کلیدی را که باید بدانید را گردآوری کرده‌ایم. اگر قصد مهاجرت به دبی را دارید این مطلب عربلند را بخوانید.

فرصت های شغلی

اقتصاد پر رونق دبی منجر به شکوفایی بازار کار با فرصت‌های فراوان در بخش‌های مختلف شده است. این شهر به عنوان یک مرکز تجاری برای خاورمیانه و فراتر از آن، میزبان دفاتر منطقه‌ای بسیاری از شرکت‌های بین المللی است. حضور قوی شرکت‌های جهانی در بخش‌هایی مانند مالی، فناوری، ساخت‌وساز، مهمان‌نوازی و خرده‌فروشی، فرصت‌های شغلی زیادی را برای مهاجران خارجی فراهم می‌کند.

شهری بدون مالیات بر درآمد

یکی از جذابیت‌های اصلی بسیاری از متخصصان که به دبی مهاجرت می‌کنند، عدم وجود مالیات بر درآمد است. درآمدی که از شغل خود به دست می‌آورید مشمول هیچ نوع مالیاتی نمی‌شود. این موضوع می‌تواند به میزان قابل توجهی حقوق دریافتی شما را در مقایسه با کشورهای دیگر با نرخ مالیات بر درآمد بالا، افزایش دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله مالیات در دبی را مطالعه کنید.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند

بهره‌مندی از تحصیلات خوب

خوشبختانه، دبی دارای استاندارد بالایی از آموزش است، به ویژه در مدارس بین المللی خود. توجه داشته باشید که تحصیل برای افراد غیر شهروند در دبی رایگان نیست و هزینه‌های تحصیل خصوصی می‌تواند بسیار زیاد باشد. با این حال، کیفیت آموزش و امکانات ارائه شده اغلب تحصیل در دبی را به یک سرمایه گذاری ارزشمند برای بسیاری از خانواده‌ها تبدیل می‌کند.

زندگی اجتماعی پر جنب و جوش

دبی صحنه اجتماعی پر جنب و جوشی را با مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و مکان‌های مناسب برای همه سلیقه‌ها فراهم کرده است. فرقی نمی کند که اهل غذا خوردن، علاقه مند به ورزش یا فعالیت‌های اجتماعی باشید، دبی برای شما برنامه مناسبی خواهد داشت.  در این شهر رستوران های مختلفی به چشم می‌خورد که غذاهایی از سراسر جهان ارائه می‌دهند، مراکز خرید گران قیمت، گالری‌های هنری، جشنواره‌های موسیقی و غیره این شهر را دوست داشتنی کرده است.

استاندارد بالای زندگی و امنیت

دبی مترادف با لوکس بودن و استاندارد بالای زندگی است. این شهر ایمن، تمیز و دارای زیرساخت‌های درجه یک جهانی است که آن را به مکانی راحت برای زندگی تبدیل می‌کند. نرخ جرم و جنایت در دبی به طور قابل توجهی پایین است که عمدتاً به دلیل قوانین سختگیرانه است. این موضوع دبی را به محیطی امن برای افراد و خانواده‌ها تبدیل کرده است.

پذیرش عقاید و شیوه‌های فکری گوناگون

با وجود اینکه دبی یک شهر اسلامی است، نسبت به سایر ادیان بسیار مدارا می‌کند و محیطی راحت را برای افراد با هر ادیان ارائه می‌دهد. دبی جای امنی برای ادیان مختلف از جمله کلیساها، معابد و مساجد است. درست است که این شهر از قوانین و آداب و رسوم اسلامی پیروی می‌کند، اما به عقاید جمعیت متفاوت مهاجر خود نیز احترام می گذارد. به عنوان مثال، غیر مسلمانان مجاز به مصرف الکل در مکان‌های دارای مجوز هستند و در طول ماه رمضان، غیر مسلمانان می‌توانند در ساعات روز در مناطق خصوصی و مشخص شده غذا میل کنند.

مطالعه کنید: گران ترین محله‌های دبی

معایب مهاجرت به دبی

درست مانند هر تصمیم مهم، انتخاب نقل مکان به دبی با مجموعه‌ای از چالش‌های بالقوه همراه است. در این بخش، برخی از مسائل رایجی که مهاجران با آن مواجه هستند را مورد بحث قرار می‌دهیم. این موضوع به شما کمک می‌کند تصویری واقعی از زندگی در دبی به دست آورید.

مجوزهای گاهی کمی سخت

زندگی در دبی شامل مراحل مختلفی است. شما به مجوز یا مجوزهایی برای جنبه‌های مختلف روزمره، از جمله یافتن شغل، رانندگی ماشین و حتی خرید الکل نیاز دارید. در حالی که این فرآیندها در ابتدا ممکن است طاقت فرسا به نظر برسند، اما با درک لزوم آن، برای طی کردن این مراحل مجاب خواهید شد.

زندگی لوکس اما گران

در دبی هزینه مسکن گران است. علاوه بر مسکن، هزینه‌های آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، و کالاها و خدمات روزمره ممکن است برایتان سنگین باشد. البته در کنار درآمد بالا، این هزینه‌ها قابل تحمل خواهد بود و مالیاتی نیز از شما گرفته نمی‌شود.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند

گرمای نسبتا شدید هوا

در حالی که آب و هوای دبی در اکثر فصول سال دلپذیر است، ماه‌های تابستان (ژوئن تا سپتامبر) به شدت گرم خواهد بود. بسیاری از مهاجران نیز برای فرار از گرما، مرخصی سالانه خود را در این زمان برنامه ریزی می‌کنند. البته باید گفت که تهویه مطبوع به طور گسترده‌ای حتی در سطح شهر در دسترس است و گرما را قابل تحمل می‌کند.

فقدان آزادی سیاسی

در نهایت، امارات متحده عربی یک پادشاهی با آزادی‌های سیاسی محدود است. در حالی که این حالت ممکن است مستقیماً بر زندگی روزمره شما تاثیر نگذارد، تفاوت قابل توجهی مثلا با سیستم  کشورهای دموکراتیک وجود دارد.

کلام پایانی

دبی به دلیل زیرساخت‌های اجتماعی و اقتصادی فوق‌العاده مدرن، محیط زندگی امن، سبک زندگی بی‌رقیب و فرصت‌های شغلی در سطح جهانی، به‌عنوان یکی از قابل زندگی‌ترین شهرهای جهان شناخته شده  و آن را به مقصدی بسیار محبوب در میان مهاجران و خانواده‌هایشان تبدیل کرده است. پس پیش از هر تصمیمی با مشاوران کار آشنا مشورت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. مشاوران عربلند آماده‌اند تا شما را در این مسیر به بهترین شکل راهنمایی کنند. با عربلند، آینده را اکنون ببینید.

4.9/5 - (7 امتیاز)

درخواست مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه خرید ملک در دبی، اخذ اقامت و کسب درآمد دلاری از طریق اجاره ملک دارید کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان حرفه‌ای ما به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند.