مقایسه زندگی در قطر و دبی | کدام برای زندگی بهتر است

ناگفته پیداست دوبی و دوحه اکنون در شمار دو شهر ثروتمند و در حال پیشرفت در خاورمیانه و جهان شناخته می‌شوند. همین پیشرفت‌ها سبب شده تا از سراسر دنیا به خصوص ایرانیان، این دو کشور را برای مهاجرت و سرمایه‌گذاری برگزینند. هر دو مکان، فرصت‌های زیادی را ارائه می‌دهند، از فرصت‌های سرمایه گذاری و خرید ملک تا فرصت‌های شغلی و تجربه سبک زندگی لوکس؛ اما کدام مقصد برای شما مناسب است؟

 در این مقاله جامع از عربلند ، مقایسه کاملی بین قطر و دبی را در اختیار شما قرار می‌دهیم که موضوعاتی مانند تفاوت آب و هوا، هزینه زندگی، امنیت، شرایط قانونی، دستمزد، نرخ بیکاری و زندگی ایرانیان در هر دو مکان را پوشش می‌دهد.

درخواست مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه خرید ملک در دبی، اخذ اقامت و کسب درآمد دلاری از طریق اجاره ملک دارید کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان حرفه‌ای ما به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند.

برای زندگی و سرمایه گذاری، دبی بهتر است یا دوحه؟!

برای پاسخ به این پرسش ابتدا باید دید شرایط سرمایه‌گذاری در امارات و قطر چگونه است. چندی است دبی و دوحه را  از جذاب‌ترین مقاصد برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری می‌دانند. این موضوع در کشورهای خارجی و همسایه مانند ایران رو به گسترش است. هر دو کشور از نظر اقتصادی در حال پیشرفتند و شرایط خوبی را برای سرمایه گذاری در ملک پیش روی شما می‌گذارند.

اما نمی‌توان از این حقیقت غافل شد که زندگی همراه با آسایش و تکنولوژی را در دبی، راحت‌تر از دوحه میتوان به دست آورد و این به دلیل پیشرفت‌های بسیار دبی در چند دهه اخیر است. امروزه با توجه به شرایط مساعد در صنعت املاک و مستغلات دبی، خرید ملک در دبی یکی از مطمئن‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در سطح جهانی به شمار می‌آید. همچنین به دلیل وجود تسهیلاتی مثل خرید اقساطی ملک در دبی دبی مقصد بسیار جذابی برای سرمایه گذاری است.

آیتم‌های شگفت‌انگیز بازار املاک دبی شامل معافیت مالیات، خانه‌های لوکس و باکیفیت و استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات در املاک، هر سرمایه‌گذار و مهاجری را به سوی این شهر می‌کشاند. در این میان مشاوران شرکت عربلند آماده‌اند تا شما را با بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه املاک آشنا کنند و همواره در این مسیر پشتیبان شما باشند.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند

قطر یا دبی؟

مطلب پیشنهادی: اگر قصد اقامت کوتاه مدت در دبی را دارید مطلب اجاره ملک در دبی را مطالعه کنید.

دوبی و دوحه؛ دو شهر در مسیر پیشرفت

پس از میزبانی قطر از جام جهانی در سال 2022، قطعاً می‌توانیم شاهد تبدیل شدن دوحه به یک مقصد گردشگری محبوب‌تر و پیروی از الگوهای شهر دبی باشیم. بنابراین ابتدا برخی از حقایق اساسی در مورد دبی و قطر را پوشش می‌دهیم.

دبی در خلیج فارس و در شمال شرقی امارات متحده عربی واقع شده است. دبی دومین امارت بزرگ با مساحت شهری 3885 کیلومتر مربع است و با این حال، با افزودن بسیاری از پروژه‌های دیگر که در حال انجام است، تا دو برابر گسترش خواهد یافت. براساس آخرین آمار گیری تقریباً 3.5 میلیون نفر در دبی زندگی می‌کنند.

دوحه و الگوگیری از دبی

در سال 2013، قطر ثروتمندترین کشور جهان در فهرست فوربس شناخته شد و یکی از بالاترین شاخص‌های توسعه انسانی در منطقه را دارد. قطر همواره در مسیر پیشرفت نیم نگاهی به دبی دارد. 

 تقریباً 2.8 میلیون نفر در شهر دوحه قطر زندگی می‌کنند. مهاجران از هند، نپال و فیلیپین  که بسیاری از آنها در ساخت و ساز، خرده فروشی و خدمات خانگی کار می‌کنند،  بیش از نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند. 

فرصت‌های شغلی با درآمد خوب برای متخصصان در طیف وسیعی از صنایع، به ویژه نفت و گاز، امور مالی، ساخت و ساز، صنعت هتلداری و گردشگری و پزشکی وجود دارد. 

تمام خارجی‌هایی که به دنبال کار در قطر هستند نیاز به ویزای کار دارند. هنگامی که اجازه اقامت خود را دریافت کردید، می توانید همسر و فرزندان خود را بیاورید. کارفرمای شما باید سالانه این مجوز را تمدید کند.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند

 زندگی در دوحه و دبی و بازتاب زندگی مهاجران

باید گفت هر دو شهر مورد بررسی به دلیل برخورداری از ثروت همواره سودای پیشرفت هرچه بیشتر را دارند. اما در یک نگاه کلی باید دانست پیشرفت دبی  از جنبه‌های گوناگون از قطر بسیار بیشتر است. اکنون برخی موارد را در این دوشهر بررسی می‌کنیم:

سبک زندگی

در دبی، می‌توانید انتظار یک سبک زندگی سریع و پر زرق و برق را داشته باشید که با هتل‌های مجلل، خریدهای مجلل، و زندگی شبانه شلوغ مشخص می‌شود. از سوی دیگر، دوحه تجربه سنتی و آرام‌تری را با تاکید زیادی بر فرهنگ و میراث قطر ارائه می‌کند.

هزینه زندگی

هزینه زندگی در دبی به طور قابل توجهی بالاتر از دوحه است. این موضوع در درجه اول به دلیل قیمت بالاتر اجاره و هزینه‌های تحصیل در دبی است. از طرف دیگر، حقوق‌ها به طور کلی در دبی برای جبران این هزینه‌ها، بالاتر است. اما در دوحه هزینه‌های زندگی پایین‌تر و امکانات رفاهی کمتر است.

فرصت‌های کاری

هر دو شهر فرصت‌های زیادی را برای مهاجران ارائه می‌دهند. دبی یک مرکز جهانی برای امور مالی، فناوری و گردشگری است، در حالی که دوحه در زمینه‌هایی مانند ساخت‌وساز، آموزش و ورزش به سرعت در حال رشد است.

امنیت در دبی و دوحه

دوحه و دبی هر دو شهرهای بسیار امن با نرخ جرم و جنایت پایین هستند. هر دو شهر در رتبه‌بندی ایمنی جهانی رتبه‌های بالایی دارند که یک انتخاب عالی برای خانواده‌ها به شمار می‌روند. این مکان عالی برای بزرگ کردن کودکان و لذت بردن از کیفیت زندگی جایی بسیار مناسب است.

آینده شغلی در دوحه نسبت به دبی چگونه است؟

وقتی نوبت به آینده شغلی می‌رسد، دوحه و دبی فرصت‌های فراوانی را در بخش‌های مختلف ارائه می‌دهند. با این حال، نوع و در دسترس بودن نقش‌ها می‌تواند متمایز باشد. دوحه دارای یک اقتصاد پر رونق است که تاکید زیادی بر صنایعی مانند نفت، گاز، ساخت و ساز و زیرساخت دارد. مهاجران شانس بالایی برای یافتن شغل در این بخش‌ها دارند.

در همین حال، دبی که به عنوان قطب تجاری خاورمیانه شناخته می‌شود، طیف گسترده‌تری از فرصت‌های شغلی را فراهم می‌کند. دبی دارای اقتصاد متنوع با بخش‌های گردشگری، املاک و مستغلات، مالی و فناوری است. اگر در صنعت دیجیتال و فناوری فعالیت دارید، دبی مکان بسیار مناسبی خواهد بود. هر دو شهر نقاط قوت منحصر به فرد خود را دارند و ترجیحات حرفه‌ای متفاوتی را برآورده می‌کنند. اما دبی گستره شغلی بسیار بیشتری در اختیارتان می‌گذارد.

نقایسه قطر و دبی

پیشنهاد مطالعه: مقایسه زندگی در عمان و دبی | مقایسه خرید ملک در تهران و دبی | مقایسه خرید ملک در دبی و کانادا

شرایط آب و هوایی دوحه در مقایسه با دبی

دبی و دوحه در نزدیکی هم قرار گرفته‌اند و هر دو در محدوده شهرهای ساحلی خلیج فارس گسترده شده‌اند. به همین سبب آب و هوای این دو شهر تقریبا شبیه هم است. هر دو منطقه در طول فصل تابستان هوای گرم و شرجی را تجربه می‌کنند و دمای آن بین 35 تا 45 درجه سانتیگراد برآورد می‌شود. اما در فصول باقی مانده از سال هوا معتدل و مطبوع گزارش می‌شود.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند

مقایسه حقوق و دستمزد در دبی و دوحه؟

شاید دانستن میزان حقوق و دستمزد یکی از مهمترین ملاک‌ها برای تعین محل زندگی باشد. در این زمینه باید گفت به طور کلی میزان حقوق و دستمزد در دبی بیش از دوحه است. البته همانگونه که گفتیم خواه ناخواه مخارج زندگی در دبی نیز بیشتر خواهد بود که با درآمد بالا جبران می‌شود.

پرسش‌های پرتکرار در زمینه مقایسه زندگی در قطر و دبی

زندگی در دوحه یا دبی در یک نگاه کلی؟

دوحه در مقایسه با ریاض و کویت، بسیار سکولار است، اما سطح آزادی‌های آن بسیار کمتر از دبی است. دبی، یک شهر شناخته شده بین المللی است، اما دوحه اینطور نیست. دوحه تا تبدیل شدن به شهر بین المللی هنوز راه زیادی در پیش دارد.

از نظر اقتصادی دبی بهتر است یا قطر؟

به طور کلی، اقتصاد امارات متحده عربی از اقتصاد قطر متنوع‌تر است؛ با تمرکز بیشتر بر تجارت، گردشگری، و املاک، و تولید ناخالص داخلی نسبتاً بالا و سرانه و جمعیت زیاد مهاجر. ابوظبی و دبی دو مرکز اصلی اقتصادی در امارات هستند و دبی قطب اصلی گردشگری و تجارت است.

تفاوت های اصلی دوحه و دبی چیست؟

دبی شهر بسیار زیبایی است. زیرساخت، جاده، سبک زندگی واقعا خیلی خوب است، اما برای سبک زندگی خوب باید حقوق خوبی داشته باشید. اما دوحه از زیرساخت‌های کمتری برای مهاجران برخوردار است.

4.6/5 - (5 امتیاز)

درخواست مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه خرید ملک در دبی، اخذ اقامت و کسب درآمد دلاری از طریق اجاره ملک دارید کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان حرفه‌ای ما به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند.