مقایسه زندگی در عمان و دبی | نکات مهم پیش از مهاجرت

عمان و دبی، مکان‌هایی هستند که امروزه بسیاری از ایرانیان به مهاجرت و سرمایه گذاری در آن دو فکر می‌کنند. مقایسه این دو، شاید کمی سخت باشد. واقعیت این است که هر دو کشور بین مهاجران بسیار محبوبیت دارند. هر دو از قسمت‌های نفت‌خیز خلیج فارس هستند و هر دو از نقاط کانونی جهان عرب به شمار می‌روند. باید گفت نخستین تفاوت این دو منطقه در سطح زندگی و هزینه‌هاست. اگر قصد مهاجرت یا سرمایه‌گذاری در عمان یا دبی را دارید، این مقاله عربلند راهنمای خوبی برای شما خواهد بود.

درخواست مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه خرید ملک در دبی، اخذ اقامت و کسب درآمد دلاری از طریق اجاره ملک دارید کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان حرفه‌ای ما به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند.

عمان یا امارات؟ کدام یک شرایط زندگی بهتری را ارائه می‌دهد؟

مزیت‌های مالی، اقتصادی، اجتماعی، تحصیلی و غیره موجود در عمان و امارات باعث شده است که بسیاری از افراد به سمت مهاجرت به این کشورها گرایش پیدا کنند. عمان با وسعتی تقریباً سه برابر استان اصفهان و جمعیتی اندک، به عنوان یکی از بهترین کشورهای منطقه خلیج فارس برای زندگی شناخته می‌شود.

دبی نیز یکی از مشهورترین شهرهای عربی در منطقه خلیج فارس است که به دلیل ثبات و رشد بالا در اقتصاد، تجارت و غیره شناخته شده است. این شهر به مقصد اصلی گردشگران و مهاجران در سراسر جهان تبدیل شده است. دبی، قطب اقتصادی امارات متحده عربی، به خاطر هتل‌های گران‌قیمت، مراکز تفریحی درجه یک، برج‌های بسیار شیک، معماری شهری متمایز مورد توجه ویژه سرمایه گذاران، مهاجران و گردشگران بوده است. جهت دریافت اطلاعات بیشتر مقاله تاثیر صنعت گردشگری دبی بر بازار ملک را مطالععه کنید.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند

مقایسه دبی و عمان

روند رشد اقتصادی در دبی و عمان

امارات متحده عربی با وجود وسعتی کم، خود را به عنوان سی و یکمین اقتصاد بزرگ در سطح جهان معرفی کرده است. این کشور همچنین دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه پس از عربستان سعودی به شمار می‌رود. یکی از مهم‌ترین منابع مالی امارات متحده عربی صنعت نفت است، اما این کشور توسعه خود را به نفت محدود نکرده و سال‌هاست در بخش گردشگری و صنعت ساخت و ساز املاک، سرمایه گذاری قابل توجهی را در این منطقه جذب کرده است. همچنین در حال جذب سرمایه گذاران از سراسر دنیا در صنایع مختلف و همچنین خرید ملک در دبی است.

عمان نیز مانند همه کشورهای حاشیه خلیج فارس از نظر منابع نفت و گاز غنی است. بد نیست بدانید عمان روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت می‌فروشد. با توجه به این واقعیت، عمان توانسته است زیرساخت‌های خود را در شهرهای معروف مانند مسقط بهبود بخشد. در سال‌های اخیر، عمان با الگو‌گیری از دبی، تلاش‌هایی را برای کاهش اتکای اقتصادی خود به نفت از طریق تقویت صنعت گردشگری خود انجام داده است. اما هنوز به لحاظ ایجاد زیرساخت‌ها با دبی فاصله بسیار دارد.

بازار کار در دبی و عمان

اگر می‌خواهید در مورد زندگی یا سرمایه‌گذاری در یکی از این مناطق تصمیم‌گیری کنید لازم است به وضعیت بازار کار نیز توجه داشته باشید. کشور عمان به دلیل اینکه روند تحول خود را آغاز کرده چند سالی است که مشوق‌های بسیاری را برای جذب نیروی کار ارائه می‌کند.

دبی نیز از گذشته‌های دور مقصد بسیاری از ایرانیان به ویژه جنوبی‌ها بوده و هست. ایرانیان به دلیل شرایط مساعد کاری، معافیت‌های مالیاتی (مقاله مالیات در دبی را مطالعه کنید) ، درآمد بالا و حقوق کافی و همچنین نزدیکی فرهنگی با اماراتی‌ها علاقه بسیاری به مهاجرت و سرمایه‌گذاری در دبی داشته‌اند. جهت مطالعه بیشتر مقاله راهنمای جامع کاریابی در دبی را مطالعه کنید.

مقایسه هزینه‌های زندگی در دبی و عمان

حتما درباره هزینه‌های بالای زندگی در دبی شنیده‌اید. البته این هزینه‌ها در کنار خدمات ارائه شده به شهروندان بسیار منطقی به نظر می‌رسد. با این حال، سطح درآمد افراد در این کشور به قدری است که شما می‌توانید با خیال راحت یک زندگی مرفه را تجربه کنید. البته هزینه‌های زندگی در عمان نیز مانند هزینه‌های زندگی در دبی برای مهاجران ایرانی بالاست. نکته مهم این است که زیر ساخت‌های مدرن برای رسیدن به درآمد بالا مانند دبی هنوز در عمان به خوبی فراهم نشده و شاید در همه جنبه‌ها نتوان درآمد بالایی مانند دبی را انتظار داشت.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند

شباهت‌های اقلیمی دبی و عمان

عمان یکی از کشورهایی است که به دلیل نزدیکی به خط استوا آب و هوای گرم و مرطوبی دارد. همین شرایط را نیز در دبی می‌توان انتظار داشت؛ به گونه‌ای که هر دو منطقه تقریبا آب وهوایی گرم و بیابانی دارند. میانگین دمای هوا در امارات را در فصل تابستان 35 تا 40 درجه سانتیگراد برآورد کرده‌اند. این دما در بهار بین 25 تا 30 درجه سانتیگراد و در زمستان بین 0 تا 20 درجه سانتیگراد اندازه‌گیری شده است.

معرفی شهر مسقط

بررسی چالش‌ها‌ی زندگی در دبی و مسقط

درک چالش‌های زندگی در عمان و امارات، همانطور که در زیر توضیح داده شده است، به ما کمک می‌کند تا پاسخ بهتری به این سوال ارائه دهیم که آیا زندگی در عمان بهتر است یا دبی؟!

 وضعیت بهای اجاره مسکن در دبی و مسقط

مسکن یکی از مسائلی است که در هر دو شهر دبی و مسقط مهاجران را با چالش روبه‌رو می‌کند. به گونه‌ای که اجاره‌بهای مسکن در این دو شهر بالاست. اما بسیاری از افراد به سبب سطح با‌لای رفاه در دبی با پذیرش این واقعیت و اجاره خانه در دبی به این شهر مهاجرت می‌کنند. در حالی که در مورد عمان در قبال این هزینه بالا، هنوز امکانات رفاهی لازم در مقایسه با دبی فراهم نشده است.

رانندگی پرخطر در عمان

یکی از مسائلی که بی‌شک در عمان با آن مواجه است، افزایش تصادفات جاده‌ای و خیابانی است. در این کشور آمار تخلفات رانندگی در مقایسه با دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس بیشتر است و این تصادفات اغلب هزینه‌های بالایی را به همراه دارد.

امکانات تفریحی در دو شهر دبی و مسقط

امارات و عمان هر دو کشورهایی توریست‌پذیر به شمارمی‌آیند. هر دوی این کشورها امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی دارند. البته از این نظر، امارات متحده عربی در مقایسه با عمان پیشرفته‌تر و محبوب‌تر است.

از طرفی هزینه زندگی در مسقط در مقایسه با دبی کمتر است. دبی مناظر و امکانات تفریحی بیشتری دارد و آن را به کشوری نسبتاً جدیدتر از این نظر تبدیل می‌کند. اینکه زندگی در عمان بهتر است یا دبی کاملاً به ترجیحات و شرایط شما بستگی دارد.

هزینه‌های زندگی روزمره در عمان و دبی

وقتی صحبت از اقلام ضروری روزانه به میان می‌آید، دبی تقریباً در همه کالاها کمی از عمان پیشی می‌گیرد. تقریباً تمام اقلام مواد غذایی در دبی کمی گران‌تر از عمان است. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که دلیل این تفاوت گاهی در کیفیت بالای محصولات است. همچنین به دلیل جمعیت بالای مهاجران در دبی، تنوع کالاها نیز بیشتر است. از سویی خدماتی مانند آب، گاز و برق نیز در دبی بالاتر است. البته گزینه‌های اقامتی زیادی در دبی وجود دارد که ممکن است مهاجران را از پرداخت این قبض‌ها معاف بداند.

شما با زندگی در دبی موافقید یا مسقط؟

عمان به دلیل قرار گرفتن در سواحل خلیج فارس دارای منابع نفت و گاز فراوان است و این کشور را به کشوری ثروتمند تبدیل کرده است. مالیات پرداختی در عمان کم است و هزینه زندگی در این کشور با توجه به حقوق دریافتی مقرون به صرفه است. آداب و رسوم مردم عمان کاملا شبیه به مناطق جنوبی کشورمان است.

دبی نیز یکی از کشورهای ثروتمند منطقه خلیج فارس است که آینده بسیار روشنی در پیش‌رو دارد. برخی از مزایای زندگی در این کشور عبارتند از:

  • استانداردهای بالای تحصیلی
  • نرخ پایین جرم و جنایت
  • اقتصاد قوی، قدرت خرید بالا
  • امکانات بهداشتی خوب
  •  سیستم های حمل و نقل پیشرفته
  • اجاره های مقرون به صرفه.

به طور کلی زندگی در امارات در مقایسه با زندگی در عمان شرایط بهتری را برای ایرانیان فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید تصمیم بهتری بگیرید و مهاجرت یا سرمایه گذاری موفقی رقم بزنید بی‌شک مشورت با مشاوران باتجربه در شرکت عربلند می‌تواند مسیر روشن‌تری را پیش رویتان بگشاید.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند

معرفی شهر دبی

پرسش‌های پرتکرار در زمینه مقایسه زندگی در عمان و دبی

مسقط بهتر است یا دبی؟

همه چیز بستگی به هدف شما دارد. ولی در یک مقایسه کلی باید گفت دبی برای زندگی و سرمایه گذاری ایرانیان گزینه‌ای بسیار مناسب‌تر است.

ایرانی‌ها در عمان احساس بهتری دارند یا دبی؟

به دلیل شباهت‌های بیشتر فرهنگی ایرانیان با اهالی دبی و ریشه‌های مشترک بسیار و رابطه خوب مردم امارات با ایرانی‌ها، دبی شرایط بهتری برای ایرانیان دارد.

سبک زندگی در عمان چگونه است؟

موقعیت جغرافیایی عمان شامل محیط‌های مختلف شهری، بادیه‌نشین، ساحلی و کوهستانی با جوامع مختلط است که به کشاورزی، گله‌داری، ماهیگیری و تجارت اهمیت زیادی می‌دهند. علاوه بر این، هنرهای سنتی و صنایع دستی جایگاه مهمی در زندگی مردم دارند.

4.3/5 - (6 امتیاز)

درخواست مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه خرید ملک در دبی، اخذ اقامت و کسب درآمد دلاری از طریق اجاره ملک دارید کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان حرفه‌ای ما به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند.