ویزای طلایی امارات چیست | اقامت طولانی مدت دبی با گلدن ویزا

برنامه اقامت طلایی یا گلدن ویزای امارات متحده عربی یک مجوز اقامت طولانی‌ مدت است. گروه خاصی از خارجی‌ها می‌توانند با رعایت معیارهای واجد شرایط بودن، ویزای طلایی امارات را دریافت کنند. افراد واجد شرایط برای دریافت این اقامت شامل سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، افراد با استعداد و متخصصان مانند دانشمندان، مبتکران، پزشکان، مهندسان نرم افزار متخصص، کارشناسان هوش مصنوعی، دانشمندان داده و غیره است. همچنین روشنفکران برجسته، هنرمندان، ورزشکاران و پیشگامان کارهای بشردوستانه و همچنین پاسخ دهندگان به بحران در خط مقدم مانند امدادگران و پرستاران می‌شود. در این مقاله از عربلند به بررسی شرایط اختصاص یافتن ویزای طلایی به گروه‌های مختلف می‌پردازیم.

درخواست مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه خرید ملک در دبی، اخذ اقامت و کسب درآمد دلاری از طریق اجاره ملک دارید کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان حرفه‌ای ما به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند.

گلدن ویزا، فرصتی برای پیشرفت امارات

برنامه اقامت طلایی که توسط امارات در سال 2019 آغاز شد، با هدف جذب افراد با استعداد و دارای توانایی‌های استثنایی برای کمک به توسعه کشور و ایجاد یک محیط سرمایه گذاری جذاب تدوین شده است. متقاضیان برنامه گلدن ویزا باید سرمایه گذاری واجد شرایطی را انجام دهند که به اقتصاد محلی کمک می‌کند.

 در عوض، این برنامه به همه دارندگان ویزای طلایی فرصت اقامت، کار، تحصیل و سرمایه گذاری در امارات متحده عربی را به همراه چندین مزیت اضافی می‌دهد. ویزای طلایی یک مجوز اقامت قابل تمدید است.

این ویزا به شما امکان می‌دهد بدون داشتن اسپانسر در امارات زندگی، کار و تحصیل کنید. این ویزای اقامت طولانی مدت است که هدف آن جذب استعداد و سرمایه گذاری در کشور است. با وجود مهاجرانی که بیش از 88 درصد از جمعیت 10 میلیون نفری این کشور را تشکیل می‌دهند، شما در جمع خوبی خواهید بود. 

این ویزا به شما امکان دسترسی به کل امارات متحده عربی را می‌دهد که از هفت “امارات” یا ایالت تشکیل شده است. به همین دلیل، میتوان آن را به راحتی ویزای طلایی دبی یا ویزای طلایی ابوظبی در نظر گرفت.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند

شرایط اخذ ویزای طلایی دبی

پیشنهاد مطالعه: اجاره ملک در دبی

 گزینه‌های اقامت طلایی امارات متحده عربی

متقاضیان گلدن ویزای امارات باید در یکی از دسته‌های واجد شرایط حرفه‌های تخصصی و مورد تقاضا قرار گیرند. خوشبختانه دسته‌بندی‌های زیادی برای متقاضیان وجود دارد که می‌توانند از بین آنها انتخاب کنند. متقاضیان همچنین در هنگام سرمایه گذاری واجد شرایط خود، برای برنامه ویزای طلایی چندین گزینه خواهند داشت. این گزینه‌ها شامل سرمایه گذاری در املاک و مستغلات یا تاسیس یک شرکت یا پروژه در امارات متحده عربی است.

سرمایه‌گذاری‌های عمومی

سرمایه گذاران می‌توانند اقامت طلایی را از طریق سرمایه گذاری عمومی در یک صندوق سرمایه گذاری یا یک شرکت دریافت کنند. گزینه‌های این کانال عبارتند از:

  •  واریز تا سقف 2 میلیون درهم امارات به صندوق سرمایه گذاری مصوب.
  •  داشتن یک شرکت یا سهام در یک شرکت مستقر در امارات به ارزش حداقل 2 میلیون درهم.
  • داشتن یک شرکت مستقر در امارات متحده عربی که مالیات سالانه کمتر از 250,000 درهم پرداخت می‌کند.
  • داشتن سهام در یک شرکت مستقر در امارات، مشروط بر اینکه درصد مالکیت کمتر از کل مالیات پرداختی شرکت نباشد. یعنی باید حداقل 250,000 درهم در سال مشارکت داشته باشد.

سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات | فرصتی طلایی برای سرمایه گذاران

سرمایه گذاران میتوانند اقامت طلایی در امارات را با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات که شامل داشتن یک یا چند ملک در این کشور به ارزش مجموع حداقل 2 میلیون درهم امارات است، دریافت کنند. این املاک میتواند شامل مسکونی، تجاری یا انواع دیگر املاک و مستغلات باشد.

اگر ملک در رهن یا در طرح اقساطی باشد، باید حداقل 1 میلیون درهم از ارزش ملک به بانک یا توسعه دهنده پرداخت شود. مقاله خرید اقساطی ملک در دبی را مطالعه کنید.

گفتنی است برای دریافت ویزای طلایی از طریق خرید ملک در دبی، زن و شوهر می‌توانند در یک ملک شراکت کنند. البته در این زمینه، گواهی ازدواج مورد نیاز است که توسط وزارت امور خارجه تایید و به زبان عربی ترجمه شده باشد. در صورت مشترک بودن اموال بین زن و شوهر، سهم ملک باید بین دو طرف مساوی در نظر گرفته شود. در صورتی که سهام برابر نباشد، دارنده بالاترین سهم شامل ویزا خواهد شد تا به عنوان دارنده ویزای اولیه اقدام کند و سپس همسر و فرزندان را پوشش دهد. 

در این زمینه لازم است از تخصص و تجربه مشاوران املاک تایید شده در دبی بهره بگیرید تا مسیر دریافت اقامت طلایی، سریع و بدون اشتباه پیموده شود. شرکت عربلند در این مسیر، همراهی مطمئن برای شما خواهد بود.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند

فرصت دریافت گلدن ویزا برای کارآفرینان

ویزای کارآفرین، زیرمجموعه‌ای از برنامه اقامت طلایی امارات متحده عربی است که برای مالکان، بنیانگذاران، شرکا و مدیران اجرایی پروژه‌های نوآورانه پیشرو صادر می‌شود. متقاضیان واجد شرایط باید در یکی از دسته بندی‌های زیر قرار گیرند:

کارآفرینانی که با حداقل سرمایه 500,000 درهم پروژه موفقی را در امارات تاسیس کرده‌اند واجد شرایط خواهند بود. پروژه باید نوآورانه یا تکنولوژیکی باشد. صاحبان یا شرکا در یک شرکت کوچک تا متوسط (SME) که درآمد سالانه حداقل 1 میلیون درهم ایجاد می‌کند، می‌توانند برای این ویزا درخواست دهند. 

صاحبان ایده‌های پروژه‌های نوآورانه تایید شده توسط یک مرکز رشد کسب و کار معتبر یا مقامات مربوطه در امارات متحده عربی که می‌خواهند پروژه خود را در امارات تاسیس کنند هم مشمول این فرصت طلایی خواهند شد.

گلدن ویزا امارات برای دانشجویان و فارغ التحصیلان

اقامت طلایی همچنین به دانشجویان و فارغ التحصیلان ممتاز از امارات و خارج از کشور اعطا می‌شود. دسته بندی دانشجویان واجد شرایط برای برنامه گلدن ویزا امارات عبارتند از:

  • فارغ التحصیلان دبیرستان از مدارس دولتی یا خصوصی در امارات متحده عربی که حداقل معدل 95/100 را کسب کرده باشند.
  •  فارغ التحصیلان دانشگاه‌های معتبر امارات متحده عربی که توسط وزارت آموزش و پرورش به عنوان A یا B طبقه بندی شده‌اند (شامل مدرک لیسانس، فوق لیسانس یا دکترا) که حداقل معدل تجمعی 3.5/4 برای دانشگاه‌های کلاس A یا حداقل 3.8/4 برای کلاس B   را کسب کرده باشند.
  • فارغ التحصیلان دانشگاه‌های خارجی در بین 100 دانشگاه برتر جهان (دارندگان مدرک لیسانس) با حداقل معدل تجمعی 3.5/4 رتبه بندی می‌شوند.

دریافت ویزای طلایی بلند مدت دبی

مطالعه کنید: پاسپورت دبی با خرید خانه

ویزای طلایی دبی برای دانشمندان و متخصصان

این دسته شامل افرادی می‌شود که در تخصص‌های حیاتی مختلف و زمینه‌های متنوع، مانند دانشمندان، محققان، پزشکان، مدیران اجرایی و متخصصان بازرگانی، مدیریت و رشته‌های مهندسی مانند مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر و ارتباطات سرآمد هستند. 

همچنین متخصصان در زمینه‌های علمی مانند مهندسی ژنتیک، اپیدمیولوژی، ویروس شناسی، نجوم، علوم آب و هوا و ریاضیات را در بر می‌گیرد. علاوه بر این، شامل افراد متخصص در زمینه آموزشی و شخصیت‌های برجسته مذهبی می‌شود.

استعدادهای ویژه و ویزای طلایی

این دسته شامل افراد با استعدادهای استثنایی، مانند مبتکران، مخترعان، فعالان عرصه فناوری دیجیتال و هوش مصنوعی و خلاقان در هنرهای تجسمی، بازی، ورزش‌های الکترونیکی، هنرهای نمایشی، صنایع دستی، طراحی و انتشارات می‌شود. همچنین استعدادهای ورزشی از جمله ورزشکاران حرفه‌ای در مدیریت ورزشی یا پزشکی ورزشی را پوشش می‌دهد.

پیشگامان فعالیت‌های بشردوستانه

فعالان در زمینه‌های بشردوستانه و کارهای داوطلبانه نیز می‌توانند اقامت طلایی در امارات متحده عربی را دریافت کنند که در یکی از دسته‌بندی‌های زیر بررسی خواهد شد:

  • اعضای سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای و متخصصان برجسته با حداقل پنج  سال سابقه کار.
  • اعضای انجمن‌های مدنی و سازمان‌های مردم نهاد با وضعیت عام المنفعه یا متخصصان برجسته با حداقل پنج سال سابقه کار در آن موسسات.
  • افرادی که برای کارهای داوطلبانه و بشردوستانه خود جوایزی را از موسسات تخصصی، چه در سطح محلی، منطقه‌ای یا بین المللی دریافت کرده‌اند.
  • داوطلبان برجسته در زمینه‌های بشردوستانه که حداقل پنج  سال یا 500 ساعت خدمات داوطلبانه را تکمیل کرده باشند.
  • حامیان کارهای بشردوستانه و نیکوکارانی که تا سقف 2 میلیون درهم کمک کرده باشند.

داوطلبان خط مقدم کمک رسانی در بحران‌ها

اقامت طلایی امارات همچنین می‌تواند به افرادی اعطا شود که در خط مقدم برای رسیدگی به بحران‌ها و بلایا کار می‌کنند. این دسته شامل پرستاران، پیراپزشکان، دستیاران پزشکی، تکنسین‌های آزمایشگاهی، داروسازان، کارکنان مدیریت بحران، پرسنل خدمات اورژانس و پرسنل امنیتی است.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند

بهترین و آسانترین فرصت دریافت اقامت طلایی با خرید ملک در دبی

بی‌شک موارد گفته شده در بخش‌های گوناگون با چالش‌هایی همراه است که شاید زمانبر و فرسایشی باشد. به گونه‌ای که شما برای گردآوری اسناد و مدارک مربوط به سابقه نخبه بودنتان که مورد تایید کشور امارات هم باشد، بایستی به نهادها و موسسات داخلی و خارجی متعددی مراجعه و برای دریافت تاییده‌ها مراحل بسیاری را طی کنید که خود داستانی مفصل دارد و مسیری پر پیچ و خم است.

در حالی که با خرید ملک در دبی با شرایط گفته شده در کوتاه‌ترین زمان، شما و خانواده‌تان ویزای طلایی امارات را دریافت خواهید کرد. بی‌شک در این میان نیز نکات مهم و باریک‌تر از مویی هست که شما به عنوان سرمایه گذار از آن بی‌خبرید و مشاوران شما در شرکت عربلند با سابقه‌ای درخشان در این زمینه می‌توانند از آغازسرمایه‌گذاری تا دریافت اقامت طلایی امارات در کنارتان باشند. با عربلند، فرصت‌ها طلایی می‌شوند.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر ممکن است مقاله نحوه رزرو وقت سفارت امارات را نیاز داشته باشید مطالعه کنید.

پرسش‌های پرتکرار در زمینه ویزای طلایی امارات

حداقل مبلغ سرمایه گذاری برای ویزای سرمایه گذاری ملکی 10 ساله در امارات چقدر است؟

شما باید حداقل 2 میلیون درهم در دبی سرمایه گذاری کنید تا واجد شرایط ویزای سرمایه گذاری 10 ساله ملک شوید.

آیا می‌توانم با ویزای سرمایه‌گذاری امارات می‌توان خانواده‌ام را نیز با خود ببرم؟

بله، اگر ویزای سرمایه گذاری ملکی در امارات دارید، می‌توانید همسر و فرزندان خود را بر اساس قوانین نوع سرمایه گذاری به مدت مشخصی با خود به دبی ببرید.

اگر فرد خارج از امارات باشد آیا می‌تواند برای ویزای سرمایه گذاری اقدام کرد؟

اگر شخصی در خارج از کشور باشد، نمی‌تواند برای ویزای سرمایه گذاری اقدام کند؛ زیرا حضور فیزیکی وی در داخل کشور در تمام مراحل اقامت الزامی است و اجازه سفر در طول مراحل را ندارد.

5/5 - (2 امتیاز)

درخواست مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه خرید ملک در دبی، اخذ اقامت و کسب درآمد دلاری از طریق اجاره ملک دارید کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان حرفه‌ای ما به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند.