پیدا کردن کار در امارات برای ایرانیان | راهنمای جامع کاریابی در دبی

امارات از هفت امارت تشکیل شده است که ابوظبی و دبی، پرجمعیت‌ترین شهرهای این کشورند. امارات متحده عربی در سال‌های اخیر رشد اقتصادی سریعی را تجربه کرده است. به گونه‌ای که بسیاری این کشور را مقصدی جذاب برای جویندگان کار می‌دانند. 

هزینه زندگی در شهرهای امارات بالاست، اما استاندارد زندگی در سطح جهانی است. آمارها حاکی از آن است تنها 10 درصد از جمعیت این کشور، شهروند امارات هستند. این آمار نشان می‌دهد که خارجی‌ها از جمله ایرانیان، فرصت‌های بسیاری برای کار در سراسر کشور امارات خواهند داشت، اما بیشتر مشاغل و مناسب‌ترین آنها در شهر دبی یافت می‌شود. در این مقاله از عربلند، چگونگی پیدا کردن کار در امارات برای ایرانیان و دیگر مهاجران خارجی به دبی را بررسی می‌کنیم.

درخواست مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه خرید ملک در دبی، اخذ اقامت و کسب درآمد دلاری از طریق اجاره ملک دارید کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان حرفه‌ای ما به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند.

چرا کشور امارات برای کار مناسب است؟

آنچه سبب شهرت کشور امارات در جهان شده، وجود فضای شغلی بسیار مناسب در امارات است. به گونه‌ای که نرخ بیکاری در این کشور نزدیک به صفر است و این کشور هیچ مشکلی از نظر پرداخت حقوق کارگران ندارد.

 وضعیت مطلوب زندگی و سطح رفاه و امنیت سبب شده تا بسیاری از افراد از سراسر جهان از جمله ایران متقاضی مهاجرت به امارات به ویژه شهر دبی باشند. بدین ترتیب با خرید ملک در دبی و دریافت اقامت به یافتن کار می‌اندیشند.

 باید گفت این موضوع از آن رو جذاب‌تر می‌شود که بدانیم حقوق ماهیانه  یک کارگر ساده در امارات کفاف زندگی آنها را خواهد داد. در بین شهرها، دبی جایگاه ویژه‌ای دارد و بیشترین متقاضی برای مهاجرت را به خود اختصاص داده است.

 اگر به یافتن شغلی مناسب در دبی فکر می‌کنید و هم زمان در اندیشه تهیه مکانی برای زندگی هستید، مشاوران عربلند می‌توانند به خوبی شما را برای یافتن محل زندگی هم برای خرید ملک و هم اجاره ملک در دبی در نزدیکی محل کارتان راهنمایی کنند.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند

پیدا کردن کار در دبی

بهترین مشاغل کشور امارات

بسیاری از مهاجران از طریق شرکت‌های بین المللی در کشور امارات شغل پیدا می‌کنند. اما بهتر است قبل از اقدام به مهاجرت، تکلیف کارتان را مشخص کنید. اگر قصد خرید خانه یا اجاره ملک در امارات را دارید، می‌توانید هم زمان برای یافتن شغل مناسب نیز اقدام کنید. به این منظور این راه‌ها در دسترس شماست:

راه‌های شغل یابی سایت‌های مربوط
جست و جو در سایت‌های بین المللی
جست و جو در سایت‌های کاریابی دولتی کشور امارات
پرس و جو از محلیان و بازاریان  
کاوش در مجلات ویژه کاریابی

 

  • Khaleej Times
  • Dubizzle
  •  Waseet
        مراجعه به مؤسسه‌های کاریابی امارات در ایران  

البته بسیاری از ایرانیان پیش از مهاجرت تکلیف کارشان مشخص است. البته می‌توان برای ارتقاء شغلی به این منابع رجوع کرد.

سایت کاریابی در دبی

 

شرایط کار در دبی برای ایرانیان؛ قوانین کار در دبی

 کار در دبی با دستمزدهای بالا و مالیات کم، رویای بسیاری از  کسانی است که می‌خواهند پیشرفت چشمگیری در زندگی داشته باشند. در میان تمام شهرهای امارات، دبی جایگاه ویژه‌ای برای ایرانیان دارد. یکی از جذابیت‌های اصلی کار در دبی، بدون مالیات بودن درآمدهای شخصی است. در آغاز اقامت ممکن است نزد کارفرمایی مشغول به کار شوید. بدین ترتیب کارفرما حقوق پایه و حقوق اولیه مانند حق مسکن و حق درمان را به شما پرداخت می‌کند.  بنا‌بر قانون کار در دبی،  علاوه بر حقوق، به کارگران قراردادی، در پایان دوره «غرامت» قرارداد تعلق می‌گیرد.

 غرامت معمولاً بر اساس حقوق پایه بدون احتساب پاداش است. اگر برای مدت طولانی در دبی کار می‌کنید، غرامت مبلغ قابل توجهی است که می‌توانید برای سرمایه گذاری از آن استفاده کنید. غرامت ربطی به بیمه ندارد، بلکه پاداش پایان قرارداد است که طبق قانون به عنوان نوعی تشکر برای خدمت به دولت به کارگران خارجی پرداخت می‌شود. مقیاس‌های غرامت معمولاً  برپایه 21 روز حقوق پایه در هر سال کار برای پنج سال اول و پس از آن 30 روز حقوق در هر سال اشتغال، تعیین می‌شود.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند

ساعت کاری و اضافه کاری در دبی

هفته کاری در دبی بسته به خط مشی شرکت‌های خاص بین 40 تا 48 ساعت متغیر است. ساعات اداری دبی معمولاً از 8.30 یا 9.00 صبح تا 17.30 یا 18.00 بعد از ظهر خواهد بود، اما برخی از شرکت ها نیز روز کاری را به دو بخش تقسیم می‌کنند؛ معمولاً از ساعت 8:00 تا 1:00 و 16:00 تا 19:00. هیچ تفاوتی بین ساعات تابستان و زمستان وجود ندارد. 

در ماه رمضان، روز کاری به شش ساعت کاهش می‌یابد و از نظر قانونی برای همه کارکنان اعمال می‌شود، اما بسیاری از شرکت‌ها آن را فقط برای مسلمانانی اعمال می‌کنند که روزه می‌گیرند. 

جمعه روز استراحت مسلمانان است. در گذشته بسیاری از شرکت‌ها روزهای پنجشنبه تا جمعه را تعطیل می‌کردند. با این حال، امروزه به دلیل هماهنگی با بازارهای جهانی تعطیلات آخر هفته جمعه و شنبه تعیین شده است.

شغل های پردرآمد در دبی

دبی قطب تجاری موثر خاورمیانه به شمار می‌رود که بسیاری از شرکت‌های برجسته و موفق را در خود جای داده است. شرکت‌های چندملیتی، شرکت‌های داخلی که بر تجارت محلی تسلط دارند و در نهایت مجموعه‌ای از مشاغل کوچک و کارآفرینی در دبی، مشغول گسترش فعالیت‌های خود هستند.

 البته دبی در برخی مشاغل جایگاه ویژه‌ای دارد. اگر شما یک معمار، مهندس یا بازاریاب حرفه‌ای هستید، می‌توانید فرصت‌های شغلی فراوانی پیدا کنید. البته اگر اهل مد، موسیقی یا تحقیقات علمی هستید فرصت‌های شغلی دبی ممکن است  کمی محدود باشد.

دبی خود را به عنوان مرکزی برای کسب و کارهایی با بالاترین حقوق در جهان معرفی کرده است. بازار کار در امارات متحده عربی با اقتصاد پررونق و چندین شرکت چند ملیتی که پایگاه خود را در دبی ایجاد کرده‌اند، به سرعت در حال گسترش است. این شغل‌ها جزو پردرآمدترین مشاغل در دبی به شمار می‌روند:

  •  مدیر اجرایی (CEO)
  • مدیر مالی (CFO)
  • مدیر ارشد بازاریابی (CMO)
  • مهندس نفت
  • بانکدار سرمایه گذاری
  • مدیر فناوری اطلاعات
  • مدیر فروش
  • مدیر بازاریابی
  • وکیل
  • پرستار
  • پزشک

برخی از این مشاغل  به عنوان بهترین شغل در دبی برای ایرانیان شناخته می‌شود که البته به این لیست می‌توان تخصص‌های دیگری مانند کار در صنعت نفت امارات، هتل‌ها، رستوران‌ها و راه‌اندازی فروشگاه را نیز افزود که بسیاری از ایرانیان امروزه به این کارها اشتغال دارند.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند

مشاغل پردرآمد دبی

مدارک لازم برای کار در دبی

  •  برای دریافت مجوز کار دبی، متقاضی باید موارد زیر را داشته باشد:
  •  قرارداد کار با یک شرکت مستقر در دبی
  • مدارک اقامت در دبی، مانند کپی قرارداد اجاره یا خرید ملک
  • کپی شناسنامه، گذرنامه و گواهی ازدواج متقاضی، در صورت وجود
  • شواهد کافی مبنی بر اینکه متقاضی تمکن مالی کافی برای تامین هزینه‌های زندگی در دبی در طول اقامت خود را داراست.

فرآیند درخواست مجوز کار دبی

کارفرما باید ویزای کار را از طرف متقاضیان خارجی دریافت کند. هزینه ویزا نیز به عهده کارفرما خواهد بود. روند درخواست مجوز کار دبی به شرح زیر است:

  • برای استخدام کارمند خارجی، کارفرما در دبی ابتدا باید از وزارت کار تاییدیه داشته باشد.
  • وزارت کار مجوز ورود صادر می‌کند که به متقاضی خارجی اجازه ورود به امارات و اقامت 30 روزه را می‌دهد.
  • در مرحله بعد، متقاضی باید به دبی سفر کند. به محض ورود، 60 روز فرصت دارد تا برای ویزای اقامت اقدام کند.
  • پس از ورود متقاضی خارجی به دبی، کارفرما شروع به درخواست برای مجوز کار یا کارت کار می‌کند.
  • سپس کارمند باید با پاسپورت معتبر و ویزای ورود خود به مرکز خدمات شناسه امارات برای دریافت کارت شناسایی مراجعه کند.
  •  پس از آن، کارمند برای معاینه پزشکی خود به یک بیمارستان دولتی مراجعه خواهد کرد.
  •  پس از اتمام معاینه پزشکی، متقاضی باید از طریق مقامات مهاجرت برای ویزای اقامت اقدام نماید.

متقاضی باید تمام مدارک لازم را به اداره تابعیت و اقامت دبی (DNRD) بیاورد. در اینجا، ویزای اقامت آنها بر روی پاسپورت مهر می‌شود. هنگامی که کارمند خارجی مجوز اقامت و کار را دریافت کرد، می‌تواند در دبی شروع به کار کند.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند

اقامت در دبی از طریق کار

برای دریافت ویزای اقامت در دبی، کارمندان به مدارک زیر نیاز دارند:

  •  پاسپورت معتبر و فتوکپی
  • عکس‌های پاسپورت
  • کارت شناسایی امارات
  • مجوز ورود از وزارت کار
  • نتایج یک غربالگری پزشکی
  • کپی کارت شرکت از طرف کارفرما
  • کپی پروانه تجاری شرکت

دریافت اقامت و مراحل صدور مجوز کار در دبی به این معنی است که شما می‌توانید کارتان را در دبی آغاز کنید.

کار در دبی برای ایرانیان

میانگین میزان درآمد در دبی

قانون کار در دبی کارفرمایان را موظف می‌کند که حقوق پایه در دبی و سایر مزایای کارکنان را در قرارداد کاری پیشنهادی ذکر کنند. همچنین حقوق ناخالص کارمند در دبی شامل یک حقوق پایه و کلیه کمک هزینه‌های پرداختی توسط کارفرما است. دبی حقوق متوسطی برای کارمندان دارد. حقوق هر فرد متناسب با دانش و تجربه اوست. به عنوان مثال، مشاغلی که به تخصص و دانش بالاتر نیاز دارند، دستمزد بالایی دارند در حالی که مشاغلی که به مهارت و تخصص کمتری نیاز دارند، دستمزد کمتری دریافت خواهند کرد. متوسط حقوق در دبی در ماه 21500 درهم، معادل 5853 دلار آمریکا است. البته حقوق کارگران ساده در ماه بین 5000 تا 6000 درهم خواهد بود که با پیشرفت در کار افزایش می‌یابد.

نکات مهم قبل از مهاجرت به دبی

اشتباه است که با ویزای توریستی به دبی بیایید و سپس به دنبال کار بگردید. توصیه می‌شود یک هفته قبل از ورود به دبی رزومه خود را به شرکت‌های مورد نظر ارسال کنید. به محض ورود به دبی، احتمالاً می‌توانید چند مصاحبه انجام دهید که روند استخدام شما را سرعت می‌بخشد. 

توجه داشته باشید که بهترین زمان برای جستجو و درخواست کار در دبی و امارات از اواسط ژانویه تا آوریل واز سپتامبر تا نوامبر  است که اکثر شرکت ها بودجه جدیدی را  به جذب نیرو اختصاص می‌دهند. از آنجا که شما فرصت کمی برای اخذ اقامت در دبی دارید بهتر است برای تعیین  بهترین مکان اقامت چه به صورت اجاره یا مالکیت با مشاوران ماهر عربلند مشورت کنید تا بدون دغدغه محل زندگی فقط بر پیشرفت‌های کاری تمرکز نمایید.

پرسش‌های پرتکرار در زمینه پیدا کردن کار در امارات برای ایرانیان

آیا برای کار در دبی به ویزا نیاز دارم؟

به عنوان یک مهاجر، برای زندگی و کار در دبی باید ویزای اقامت داشته باشید. پس از دریافت ویزای اقامت، می‌توانید مجوز کار یا کارت کار را از وزارت کار دریافت کنید.

حقوق کارگر ساده در دبی به پول ایران چقدر است؟

ایرانیان اغلب پس از مهاجرت به دبی در مشاغل آزاد و بازارهای تجاری مشغول فعالیت می‌شوند که درآمد قابل توجهی نصیبشان خواهد کرد. اگر ایرانیان در مشاغل ساده مثل کارگری در کارخانه یا هتل‌ها و رستوران مشغول شوند، حقوق آنها بین 5 تا 6 هزار درهم یا 70 تا 90 میلیون تومان خواهد بود.

مشاغل مورد نیاز امارات در سال 2024 کدام مشاغل هستند؟

با توجه به نقشه راه امارات به ویژه شهر دبی، مشاغل مورد نیاز 2024 بیشتر در حوزه بهداشت، زیرساخت، گردشگری و هوش مصنوعی خواهد بود.

5/5 - (2 امتیاز)

درخواست مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه خرید ملک در دبی، اخذ اقامت و کسب درآمد دلاری از طریق اجاره ملک دارید کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان حرفه‌ای ما به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند.