هزینه‌های زندگی در دبی | 8 مورد از مهمترین هزینه‌ها

دبی یک کلان شهر پر جنب و جوش است که به لطف فرصت‌های فراوان، سبک زندگی در سطح جهانی و محیط امن، مردم را از سراسر جهان جذب می‌کند. این شهر یک مکان محبوب برای زندگی افراد مجرد، زوج‌ها و خانواده‌ها است. 

اما قبل از تصمیم‌گیری برای خرید ملک در دبی و مهاجرت به دبی، افراد باید از هزینه‌های زندگی در این شهر مطلع شوند. زندگی در دبی به شکل‌های گوناگونی امکان‌پذیر است؛ هم می‌توانید زندگی مقرون به صرفه‌ای داشته باشید و هم می‌توانید زندگی کاملا لاکچری و مجللی را تجربه کنید. 

در این مقاله عربلند موضوع هزینه‌های زندگی در دبی از جمله هزینه‌های اولیه زندگی، مسکن، آب و برق، مواد غذایی، مدارس و غیره را بررسی می‌کنیم.

درخواست مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه خرید ملک در دبی، اخذ اقامت و کسب درآمد دلاری از طریق اجاره ملک دارید کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان حرفه‌ای ما به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند.

انواع هزینه‌های زندگی در دبی

برای برآورد متوسط هزینه زندگی در دبی در ماه، این هزینه‌ها را در هشت بخش دسته‌بندی کرده‌‌ایم تا میزان تقریبی مخارج زندگی در دبی مشخص شود. این بخش‌ها عبارتند از:

  • مسکن
  • مواد غذایی
  • خدمات رفاهی
  •  حمل و نقل و سوخت
  • مراقبت‌های بهداشتی
  • تحصیل در مدرسه
  •  سرگرمی
  • استخدام خدمه 

از این میان، مسکن، مواد غذایی و آب و برق، هزینه‌های ماهیانه مستقیم زندگی در دبی هستند که بخش مهمی از هزینه‌های زندگی در دبی را تشکیل می‌دهند. حمل و نقل، مدرسه، سرگرمی و مراقبت‌های بهداشتی را نیز باید جزو هزینه‌های ثانویه به شمار آورد.

 پیش از تجزیه و تحلیل هر دسته از هزینه‌های دبی، به خاطر داشته باشید که این هزینه‌ها به سبک زندگی شما بستگی دارد و از یک فرد تا فرد دیگر و از یک خانواده تا خانواده دیگر متفاوت است.

مخارج زندگی در دبی

مطالعه کنید: خرید اقساطی ملک در دبی

بررسی هزینه‌های هشت گانه در شهر دبی

در این بخش هزینه‌های زندگی در دبی  را به تفصیل بررسی می‌کنیم:

هزینه مسکن در دبی

یکی از مهم‌ترین هزینه‌هایی که برای زندگی در دبی باید در نظر گرفت، مسکن است. بازار املاک دبی به خاطر تنوع بسیار زیادش، قشرهای گوناگونی را جذب خود کرده است و افراد با توان مالی گوناگون می‌توانند از مزایای سکونت در این شهر بهره‌مند شوند. همه چیز از ویلاهای بزرگ گرفته تا آپارتمان‌های استودیویی دنج با بودجه‌های مختلف تامین می‌شود. در این زمینه برای انتخاب مسکن مناسب مطابق با درآمدتان بهتر است با مشاوران عربلند در ارتباط باشید. برای مطالعه بیشتر مقاله قیمت ملک در دبی را مطالعه کنید.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند

پرداخت اجاره بها برای مسکن

اگر قصد اجاره ملک در دبی را داشته باشید، منطقه‌ای که برای زندگی در دبی انتخاب می‌کنید تأثیر زیادی بر میزان هزینه زندگی شما در دبی خواهد داشت. در حالی که محله‌هایی مانند دبی مارینا، عربیان رنچس، جمیرا و البرشا هزینه‌های اجاره بالاتری دارند، حومه شهر مانند دبی سیلیکون واحه، شهر بین‌المللی، داماک هیلز  و میردیف با اجاره کمتر هزینه‌های شما را کاهش خواهند داد. مناطق قدیمی دبی مانند النهضه و دیره نیز به دلیل گزینه‌های مسکن مقرون به صرفه خود شناخته می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با محله‌های مختلف دبی مقاله ارزانترین محله‌ های دبی و همچنین مقاله گران ترین محله‌های دبی را مطالعه کنید.

هزینه مواد غذایی در دبی

یکی دیگر از جنبه‌های ضروری که باید برای هزینه زندگی در دبی در نظر گرفت، مواد غذایی است. بسیاری از سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای در دبی اقلام غذایی از سراسر جهان را ذخیره می‌کنند. سبک زندگی و ترجیحات غذایی شما می‌تواند بر صورت حساب ماهیانه خواربار شما تأثیر زیادی بگذارد.

اگر ترجیح می‌دهید از خرده‌فروشی‌های ممتاز مانند Waitrose و Spinneys خرید کنید یا غذاهای وارداتی یا گوشت گران قیمت بخرید، هزینه‌های زندگی شما بیشتر خواهد شد. با این حال، می‌توانید با خرید از سوپرمارکت‌های مقرون‌به‌صرفه مانند Carrefour هزینه‌های مواد غذایی خود را کاهش دهید.

هزینه خرید خدمات رفاهی در دبی

هزینه رفاهی در دبی شامل هزینه خدمات آب و برق، بسته اینترنت و هزینه تلفن همراه است. هنگام در نظر گرفتن هزینه زندگی در دبی، به یاد داشته باشید که صورتحساب برق شما در تابستان و زمستان در نوسان خواهد بود، زیرا استفاده از تهویه مطبوع معمولاً در تابستان بیشتر است.

 در مورد بسته‌های تلویزیون و اینترنت در دبی، ساکنان می‌توانند از گزینه‌های مختلف ارائه شده با قیمت‌های گوناگون استفاده کنند.

در همین حال، بسته‌های پریمیوم با سرعت دانلود 500 مگابیت در ثانیه یا بیشتر و کانال‌های ورزشی و سرگرمی ممتاز، حداقل 450 درهم (بدون مالیات بر ارزش افزوده) هزینه دارند. ​طرح‌های تلفن همراه در دبی از 125 درهم در ماه شروع می‌شود، اما برای بسته‌های داده بهتر و دقایق تماس بیشتر، می‌توانید تا 1000 درهم در ماه هزینه کنید.

هزینه حمل و نقل در دبی

هزینه‌های رفت و آمد در دبی نیز بخش دیگر هزینه‌های زندگی در دبی را تشکیل می‌دهند. چه از حمل و نقل عمومی استفاده کنید و چه از ماشین خودتان، هزینه ماهانه به مدت و دفعات رفت و آمد شما بستگی دارد. اما با انتخاب سفر با وسایل نقلیه عمومی می‌توانید هزینه حمل و نقل در دبی را کاهش دهید.

قیمت بنزین در امارات نسبت به سایر نقاط جهان کمتر است. اما مدل ماشین شما و میزان رانندگی شما بر هزینه سوخت تاثیر می‌گذارد. همچنین باید هزینه‌های بیمه و خدمات خودرو را نیز در نظر بگیرید که به نوع خودروی شما بستگی خواهد داشت.

 برای پرداخت کرایه اتوبوس، مترو، کشتی و حتی تاکسی می‌توانید از کارت Nol که تمام مناطق شهر را پوشش می‌دهد استفاده کنید. باز هم، هزینه کلی حمل و نقل شما به تعداد دفعات و مسافت رفت و آمد شما و نحوه حمل و نقلی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد.

هزینه مراقبت‌های بهداشتی در دبی

هزینه بیمه درمانی یا پزشکی برای همه ساکنان امارات اجباری است. اگر کارمند یک شرکت هستید، آنها ملزم به ارائه بیمه درمانی برای شما هستند. گاهی شرکت‌ها برای خانواده شما نیز بیمه درمانی ارائه می‌دهند. اگر این شرکت برای خانواده شما بیمه درمانی ارائه نمی‌دهد یا ویزای سرمایه گذاری دارید، باید آن را از یکی از شرکت‌های بیمه پزشکی در دبی خریداری کنید. اگر خدمتکار خانه را استخدام می‌کنید، به طور معمول تحت برنامه مزایای اساسی حکومت دبی، از شما خواسته می‌شود که آنها را بیمه کنید.

هزینه‌های تحصیل در دبی

هزینه تحصیل فرزندان خانواده را نیز باید جزو هزینه‌های زندگی در دبی به شمار آورد. مدارس در دبی برنامه‌های درسی متفاوتی را ارائه می‌دهند که در این میان مدارس بریتانیایی، آمریکایی، هندی و IB خدمات مناسب‌تری ارائه می‌دهند. 

هزینه‌های مدرسه را باید بخش مهمی از بودجه سالانه به حساب آورید. مدارس بریتانیا، آمریکا و IB معمولاً هزینه‌های بالاتری دارند و بهترین مدارس بسته به نمره فرزندتان، می‌توانند بین 4500 تا 11500 درهم در ماه هزینه داشته باشند. همچنین شما همیشه می‌توانید فرزندان خود را در یکی از مدارس مقرون به صرفه دبی ثبت نام کنید.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند

هزینه سرگرمی در دبی

سرگرمی و تفریح در اوقات فراغت نیز جزو هزینه‌های زندگی در دبی است. بسته به مکانی که برای تفریح انتخاب می‌کنید، هزینه‌های شما متفاوت خواهد بود. اگر به رستوران‌های عالی و سینماهای IMAX می‌روید و اوقات خود را با ورزش‌ها و جاذبه‌های گردشگری معروف پر می‌کنید، حتما یک تفریح پرهزینه را تدارک دیده‌اید.

 استخدام خدمه برای کمک در خانه

یکی از مزایای زندگی در دبی، دسترسی به خارجیانی است که برای خدمت در خانه در دبی حضور دارند. در صورت استخدام این خدمه‌ها‌، شما باید تمام هزینه‌هایی را که بر عهده شماست بپردازید. یکی از این هزینه‌ها پرداخت بیمه، حقوق و حق مسکن به خدمتکار است که این خود بر هزینه‌هایتان برای زندگی در دبی می‌افزاید.

هزینه زندگی در امارات

پیشنهاد مطالعه: مزایا و معایب زندگی در دبی

برای مخارج زندگی در دبی به چه حقوقی نیاز دارید؟

این بخش از هزینه‌ها تا حد زیادی به سبک زندگی، اولویت‌ها و نحوه مدیریت هزینه‌های زندگی شما در دبی بستگی دارد. یک فرد مجرد می‌تواند با حقوق 9 تا 13 هزار درهم به راحتی در دبی زندگی کند. علاوه بر این، زندگی با بودجه کم در دبی امکان پذیر است. به شرطی که انتخاب‌های آگاهانه‌ای داشته باشید. مقاله راهنمای جامع کاریابی در دبی را مطالعه کنید تا از میزان حقوق مشاغل مختلف در دبی مطلع شوید.

 بدیهی است با توجه به اینکه مسکن بخش مهمی از هزینه‌های زندگی در دبی را تشکیل می‌دهد، ضمن مشاوره با کارشناسان در زمینه چگونگی انتخاب مسکن مناسب و به صرفه می‌توانید تا حدود زیادی در هزینه‌های مربوط به این بخش صرفه‌جویی کنید. مشاوران شرکت عربلند آماده‌اند تا بهترین و مقرون به صرفه‌ترین راه انتخاب مسکن را به شما نشان دهند. 

سوالات متداول در مورد هزینه‌های زندگی در دبی

آیا زندگی در دبی گران است؟

دبی ممکن است کمی گرانتر از سایر شهرهای منطقه باشد. با این حال، بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که ارزان تر از بسیاری از قطب های اقتصادی بزرگ مانند نیویورک و لندن است. شما می‌توانید در دبی زندگی مجللی داشته باشید یا بسته به شرایط خود سبک زندگی ساده‌تری را انتخاب کنید.

میانگین اجاره در دبی چقدر است؟

میانگین اجاره مسکن در دبی به طور چشمگیری از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است. می‌توانید آپارتمان‌هایی را برای اجاره در دبی پیدا کنید که سالانه 15 هزار درهم تا 3 میلیون درهم در سال است.

آیا هزینه‌های زندگی برای همه مهاجران یکسان است؟

هزینه زندگی در دبی برای خانواده‌های هندی با هزینه زندگی یک خانواده انگلیسی یا ایرانی بر اساس سوپرمارکت‌هایی که از آنها خرید می‌کنند، مدارسی که فرزندانشان در آن تحصیل می‌کنند، مناطقی که در آن زندگی می‌کنند، تعداد خانواده و سبک زندگی کلی آنها متفاوت است.

5/5 - (3 امتیاز)

درخواست مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه خرید ملک در دبی، اخذ اقامت و کسب درآمد دلاری از طریق اجاره ملک دارید کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان حرفه‌ای ما به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند.