ثبت شرکت در دبی | چگونه در دبی صاحب شرکت شویم

ثبت شرکت در دبی فرآیندی برای راه اندازی شرکت جدید و تجارت قانونی در منطقه است. تایید نام شرکت، انتخاب فعالیت تجاری، ارائه مدارک و اخذ مجوز تجارت از مراحل ثبت شرکت در دبی به شمار می‌رود. دبی به دلیل پیشرفت روزافزون خود در منطقه، مورد توجه بسیاری از صاحبان مشاغل در سراسر جهان قرار گرفته است. به گونه‌ای که تجار و فعالان عرصه‌های گوناگون تجاری علاقه دارند شعبه شرکت خود را در دبی دایر کنند. از این رو، یک انتخاب محبوب در بین سرمایه‌گذاران خارجی به شمار می‌رود. علاوه بر این، معافیت مالیاتی، سهولت در انجام تجارت، سبک زندگی پیشرفته و زیرساخت‌های تجاری جهانی، سرمایه گذاران را برای راه‌اندازی یک شرکت در دبی مشتاق می‌کند.

 در این میان، سرمایه‌گذاران می‌توانند طیف گسترده‌ای از گزینه‌های ثبت شرکت موجود در دبی را انتخاب کنند. مجوزهای گوناگونی که دقیقاً با نیازهای تجاری مطابقت دارد. سرمایه گذاران می‌توانند با پیگیری مراحل ثبت شرکت، بدون دردسر و به صورت کاملا قانونی، شرکتی را در دبی راه‌اندازی کنند. در این مقاله از عربلند، به بررسی چگونگی ثبت شرکت در دبی می‌پردازیم. همچنین مقاله روش‌ های سرمایه گذاری در دبی را برای آشنایی با سایر روش‌های سرمایه گذاری بخوانید.

درخواست مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه خرید ملک در دبی، اخذ اقامت و کسب درآمد دلاری از طریق اجاره ملک دارید کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان حرفه‌ای ما به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند.

مراحل ثبت شرکت در دبی چگونه است؟

فرآیند ثبت شرکت در دبی با انتخاب نام تجاری مناسب و اخذ تاییدیه آغاز می‌شود. سپس سرمایه‌گذار باید فعالیت‌های تجاری مناسب را تحت مجوز تجارت خود انتخاب کند. شرکت از نظر قانونی این حق را دارد که با توجه به فعالیت‌های تجاری انتخاب شده، به تجارت یا ارائه خدمات مشغول شود.

مرحله بعدی در فرآیند ثبت نام، ارسال فرم درخواست، مدارک شناسایی هیات مدیره، مشخصات سرمایه گذار و غیره به مراجع مربوطه است. سرمایه‌گذار برای اخذ مدارک شرکت و مجوز تجارت، باید هزینه پروانه تجارت را بپردازد. پس از این مرحله، آنها می‌توانند برای ویزای سرمایه‌گذاری و افتتاح حساب بانکی اقدام کنند.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند

تعیین نوع شرکت

اولین قدم، تعیین نوع شرکتی است که می‌خواهید در دبی تاسیس کنید. شما می‌توانید از بین چندین گزینه مانند شرکت با مسئولیت محدود (LLC)، شرکت منطقه آزاد، شعبه یا دفتر نمایندگی، گزینه متناسب با فعالیت خود را برگزینید.

یک فعالیت تجاری را انتخاب کنید

پس از تعیین نوع شرکت، باید در مورد فعالیت تجاری خود تصمیم بگیرید. انتخاب فعالیت مناسب ضروری است؛ زیرا برخی از فعالیت‌ها ممکن است به مجوزهای خاصی نیاز داشته باشند.

انتخاب نام شرکت

یک نام منحصر به فرد برای شرکت خود انتخاب کنید که نشان دهنده فعالیت تجاری شما باشد. این اسامی باید با کنوانسیون‌های نامگذاری امارات متحده عربی مطابقت داشته باشد. نام‌های مورد تایید، در وب سایت وزارت توسعه اقتصادی دبی (DED)  در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

دریافت تایید اولیه

پس از انتخاب نام شرکت، باید تاییدیه اولیه را از DED دریافت کنید. شما باید طرح کسب و کار، نام شرکت و سایر مدارک مربوطه خود را مشخص نمایید.

تکمیل مشخصات شرکت  (MOA)

در این مرحله، لازم است تمامی اطلاعات شرکت را در فرمی تهیه و ارائه دهید. اهداف شرکت، سهامداران، میزان سرمایه و سایر جزئیات ضروری مشخص شده، مواردی است که باید هر کدام را به روشنی مشخص کنید.

مکان شرکت را مشخص کنید

اگر قصد دارید یک شرکت فیزیکی تاسیس کنید، باید یک فضای اداری در دبی تهیه نمایید. برای شرکت‌های منطقه آزاد، سازمان منطقه آزاد، فضای اداری را فراهم خواهد کرد. در غیر این صورت، می‌توانید از تجربه مشاوران شرکت عربلند برای یافتن مکان مناسب شرکت و همچنین خرید ملک در دبی و اجاره ملک در دبی خود بهره‌مند شوید.

 دریافت مجوز تجارت

پس از اخذ تاییدیه اولیه، می‌توانید برای مجوز تجارت از DED اقدام کنید. شما باید MOA، قرارداد اجاره و سایر اسناد پشتیبانی شرکت خود را ارائه دهید. انواع مختلف مجوزهای شرکت در دبی عبارتند از:

  • مجوز کسب‌و‌کار: سازمان‌های مرتبط با هر کار تجاری باید مجوز کسب و کار دریافت کنند.
  • مجوز حرفه‌ای: سازمان‌های درگیر در ارائه خدمات، تکنسین‌ها یا صنعتگران باید مجوز حرفه‌ای دریافت کنند.
  • مجوز صنعتی: سازمان‌هایی که با ساخت هر نوع سرمایه‌گذاری صنعتی مرتبط هستند، نیازمند دریافت مجوز صنعتی هستند.

پیشنهاد مطالعه: پیدا کردن کار در امارات برای ایرانیان

ثبت در اتاق بازرگانی، اداره مالیات فدرال و وزارت منابع انسانی

برای دریافت گواهی عضویت باید ابتدا در اتاق بازرگانی دبی ثبت نام کنید. سپس لازم است شرکت خود را در اداره مالیات فدرال (FTA) ثبت کنید تا شماره مالیاتی (TRN) به دست آورید. از این پس مشمول مقررات مالیاتی خواهید شد.  در مرحله بعد برای دریافت کارت کار و رعایت مقررات استخدامی، باید شرکت خود را در وزارت منابع انسانی و امارات (MOHRE) نیز به ثبت برسانید.

یک حساب بانکی ایجاد کنید

در نهایت، شما باید در دبی برای تراکنش‌های شرکت خود یک حساب بانکی ایجاد کنید. به یاد داشته باشید حضور فیزیکی سهامداران هنگام افتتاح حساب بانکی شرکتی به عنوان بخشی از انطباق با KYC الزامی است.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت دبی

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در دبی بسته به نوع شرکتی که می‌خواهید تاسیس کنید متفاوت است. برای ثبت شرکت دبی، شما به طور کلی باید  این مدارک را ارائه دهید:

  • کپی پاسپورت و روادید کلیه سهامداران و مدیران.
  • تایید آدرس برای همه مدیران و سهامداران
  • یک کپی از گواهی رزرو نام تجاری
  • کپی تاییدیه اولیه وزارت توسعه اقتصادی (DED)
  • یک کپی از تفاهم نامه (MOA) و اساسنامه (AOA)
  • یک کپی از قرارداد اجاره فضای اداری شرکت.
  • نامه بدون اعتراض (NOC) از صاحبخانه یا صاحب ملک
  • گواهی پرداخت برای تایید اولیه، مجوز تجارت و سایر هزینه‌ها
  • مهر شرکت
  • معرفی‌نامه بانکی برای کلیه سهامداران
  • گواهی سپرده سرمایه سهام در بانک دبی
  • مصوبه هیئت مدیره مبنی بر اختیار صاحبان سهام برای تاسیس شرکت و تعیین مدیران
  • وکالت نماینده قانونی شرکت

به یاد داشته باشید که برخی از اسناد ممکن است به گواهی یا تأیید اسناد رسمی نیاز داشته باشند. علاوه بر این، ممکن است لازم باشد برخی از اسناد توسط یک مترجم حرفه‌ای به عربی ترجمه شود.

انواع اشخاص حقوقی برای ثبت شرکت در دبی

محبوب‌ترین نهاد حقوقی در دبی شرکت‌های با مسئولیت محدود هستند. شما همچنین می‌توانید یک دفتر نمایندگی ایجاد کنید. دفتر رابط یا نمایندگی، نوعی ساختار قانونی شبیه به یک شعبه است، اما فعالیت آن فقط به عنوان یک مرکز بازاریابی و به عنوان یک مرکز اداری در جهت اهداف شرکت اصلی است.

  •  شرکت با مسئولیت محدود: در شرکت‌های با مسئولیت محدود حداکثر 50 ذی‌نفع حق ورود دارند. به گونه‌ای که هر یک از آنها فقط مسئولیت سهم سرمایه مربوط به خودشان را برعهده دارند.
  • دفتر شعبه: یک شعبه به عنوان زیرشاخه شرکت اصلی در نظر گرفته می‌شود.
  • FZ-LLC:  این نوع مربوط به تاسیس شرکت با مسئولیت محدود در منطقه آزاد است.
  • شعبه مجوز دوگانه: این واحد یک FZ-LLC مستقر در سرزمین دبی است که نمایندگی دفتر اصلی را برعهده دارد.
  • شرکت فراساحل: شرکت‌های فراساحلی در دبی آنهایی هستند که در خارج از قلمرو کشور تاسیس و مدیریت می‌شوند. کسب و کارهای فراساحلی با اینکه در دبی ثبت می‌شوند اما به طور کامل متعلق به کارآفرینان خارج از کشور هستند.

مزایای ثبت شرکت دبی

دبی به دلیل اقتصاد در حال توسعه، امکانات برتر، قوانین مناسب برای کسب‌و‌کار و موقعیت استراتژیک و روند آسان ثبت شرکت، مکان مناسبی برای شروع یک تجارت است. سرمایه‌گذاران می‌توانند در مناطق آزاد تخصصی که دارای اختیارات قانونی و متناسب با فعالیت‌های تجاری خاص هستند، کسب‌وکار تشکیل دهند. قوانین مالیاتی دبی شرکت‌ها را از پرداخت مالیات اضافی، عوارض واردات و سایر هزینه‌ها معاف کرده است. باید گفت در فرآیند ثبت شرکت و ادامه راه، هیچ هزینه پنهانی وجود ندارد. در دبی، سرمایه گذاران بین المللی می‌توانند 100٪ سهام شرکت خود را در اختیار داشته باشند. 

تاسیس شرکت در بهترین نقطه دبی

دبی بزرگترین مرکز تجاری برای سرمایه گذاران است، به ویژه برای افرادی که به دنبال ایجاد تجارت در خاورمیانه هستند. سرمایه‌گذاران این روزها مشتاق استفاده از فرصت‌هایی هستند که دبی در زمینه‌های گوناگون تجاری، واردات و صادرات، گردشگری و سرمایه‌گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال در اختیارشان قرار داده است. در این میان، انتخاب یک مکان مناسب برای افتتاح دفتر، تاثیر بسیاری در پیشرفت شرکت خواهد داشت. در این زمینه می‌توانید با تکیه بر تجربه سال‌ها فعالیت عربلند در زمینه خرید و فروش دفاتر اداری برای استقرار شرکت‌های گوناگون، با خیال راحت در بهترین مکان دبی، تجارت خود را آغاز کنید.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند

پرسش‌های پرتکرار در زمینه ثبت شرکت در دبی

هزینه ثبت شرکت در دبی چند است؟

هزینه ثبت شرکت در دبی بسته به مدل کسب و کار انتخابی و فعالیت‌هایشان متفاوت است. به همین سبب نمی‌توان رقمی را به طور مشخص عنوان کرد. بیشتر هزینه‌ها مربوط به اخذ مجوزها و اجاره یا خرید فضای اداری است. البته هیچ هزینه پنهانی در این میان وجود ندارد.

آیا افراد غیر مقیم می‌توانند در دبی شرکت ثبت کنند؟

بله. دبی به طور فعال سرمایه‌گذاری خارجی را تشویق می‌کند و به افراد غیر مقیم اجازه می‌دهد تا کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند.

آیا تجارت در دبی معاف از مالیات است؟

با راه‌اندازی یک شرکت در دبی و مهاجرت همزمان به دبی می‌توانید بدون مالیات زندگی کنید. همچنین هیچ الزامی برای ثبت گزارش مالیاتی نیز وجود ندارد.

5/5 - (2 امتیاز)

درخواست مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه خرید ملک در دبی، اخذ اقامت و کسب درآمد دلاری از طریق اجاره ملک دارید کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان حرفه‌ای ما به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند.