معرفی بیمارستان‌ های دبی | پیشتاز در سلامت عمومی 

دبی شهری است که نه تنها در جنبه‌های تجاری و ساخت مسکن پیشرفت‌هایی به دست آورده، بلکه در بخش بهداشت نیز به موفقیت‌های بسیاری دست یافته است. بی‌شک راه اندازی و ایجاد یک مدل عملیاتی موفق برای هر بیمارستانی در امارات متحده عربی و همچنین در سایر کشورها، یک کار بسیار پیچیده است. این کار به دلیل کثرت و پیچیدگی تعامل بین بخش‌های مختلف پیچیده است. به دلیل رشد جمعیت، افزایش بیماری‌های مزمن، و توسعه مجدد بخش بهداشت به منظور اتخاذ فناوری مدرن و بهترین شیوه‌ها، تقاضای فزاینده‌ای برای امکانات بهداشتی با کیفیت بالا در دبی وجود دارد.

 بخش مراقبت‌های بهداشتی یکی از بخش‌هایی است که به سرعت در شهر دبی در حال رشد است. این رشد ناشی از مقررات دولتی است که امکان خرید ملک در دبی و کاریابی در دبی را فراهم می‌کند و دسترسی به خدمات بهداشتی را نیز فراهم می‌کند. در این مقاله از عربلند برخی بیمارستان‌های مطرح دبی را معرفی خواهیم کرد.

درخواست مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه خرید ملک در دبی، اخذ اقامت و کسب درآمد دلاری از طریق اجاره ملک دارید کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان حرفه‌ای ما به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند.

بیمارستان آمریکایی دبی

بیمارستان آمریکایی یکی از موفق‌ترین نمونه‌های مراقبت‌های بهداشتی خصوصی در خاورمیانه به شمار می‌رود. گروه محمد و عبید الملا، در سال 1996 با هدف ارائه خدمات پزشکی در سطح جهانی این بیمارستان را در دبی تاسیس کردند. این بیمارستان خصوصی 254 تختخوابی، با امکاناتی نظیر مراقبت‌های حاد، عمومی، پزشکی و جراحی دارای امکانات پیشرفته و تیمی مجرب از متخصصان است. پزشکان این بیمارستان با تخصص در بیش از 40 رشته پزشکی و جراحی  این بیمارستان را به یک مرجع مهم تبدیل کرده‌اند. همه پزشکان در بیمارستان آمریکایی دارای گواهی هیئت مدیره آمریکایی یا معادل آن هستند.

بیمارستان آمریکایی اولین بیمارستان در خاورمیانه است که JCI را دریافت کرده است. آزمایشگاه بیمارستان آمریکایی نیز تنها بیمارستان بخش خصوصی در منطقه است که کالج آسیب شناسان آمریکایی  آن را تایید می‌کند. این بیمارستان نخستین ارائه دهنده درمان‌های مبارزه با سرطان در دبی به شمار می‌آید. از دیگر خدمات برجسته این بیمارستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مرکز آموزشی حمایت از زندگی در قالب مرکز آموزشی بین المللی انجمن قلب آمریکا (AHA) 
  • تنها مرکز پزشکی در خارج از ایالات متحده با مجوز عمل سونوگرافی در زمینه‌های شکم، عمومی، پستان – تشخیصی و مداخله سینه- از شورای اعتباربخشی عمل اولتراسوند موسسه آمریکایی 
  • اولین مرکز پزشکی در دبی با ارائه نسل چهارم سیستم جراحی رباتیک 
  • قطب گردشگری پزشکی برای بیمارانی که به دنبال مراقبت حرفه‌ای در سطح جهانی هستند

بیمارستان آمریکایی همچنین دارای هفت کلینیک اختصاصی – در شهر رسانه‌ای دبی، البرشا، الخوانیج، جمیرا، میرا، دبی هیلز و ناد الشبا – است که خدمات یاد شده در همه شعب ارائه می‌شود.

بیمارستان زولخا

بیمارستان زولخا که در سال 2004 تأسیس شد، یکی دیگر از مراکز درمانی محبوب در دبی است. این بیمارستان مراقبت‌های بستری و سرپایی را در طیف وسیعی از تخصص‌های پزشکی و جراحی، از جمله قلب، اورولوژی، گوارش و فیزیوتراپی ارائه می‌دهد.

بیمارستان زولخا دارای 140 تخت، سالن عمل، اتاق زایمان، رادیولوژی پیشرفته و آزمایشگاه است بیمارستان زولخا همچنین بسته‌های مراقبت‌های خانگی، بهداشت عمومی، زایمان و واکسیناسیون را ارائه می‌دهد.

بیمارستان الزهرا دبی

بیمارستان الزهرا که از سال 2013 فعالیت می‌کند، یکی دیگر از مراکز درمانی برتر مراقبت‌های بهداشتی خصوصی در دبی است. این بیمارستان با کمک تجهیزات پیشرفته و بیش از 250 پزشک متخصص، مراقبت‌های پزشکی ممتازی را ارائه می‌دهد.

بیمارستان الزهرا دارای 187 تخت، کلینیک تغذیه و آزمایشگاه است. همه ساکنان دبی می‌توانند برای معاینه عمومی یا جراحی به این بیمارستان مراجعه کنند. این بیمارستان همچنین بسته‌هایی را برای اکسیژن درمانی هیپرباریک (HBOT)، دیالیز و روش های درمان معده ارائه می‌دهد.

بیمارستان تخصصی کانادا

بیمارستان تخصصی کانادا (CSH) را محمد رشید الفلاسی تاسیس کرده است. هدف او ایجاد یک مرکز پزشکی در کلاس جهانی است که نیازهای مراقبت‌های بهداشتی ثالث خاورمیانه را برآورده می‌کند. ماموریت این بیمارستان ارائه خدمات تشخیصی، درمانی و توانبخشی پیشرفته مطابق با استاندارد بین المللی است. همچنین این بیمارستان ارائه خدمات جامع ژنتیکی و دوران بارداری با مراقبت‌های بهداشتی اخلاقی مبتنی بر شواهد برای جامعه‌ای سالم و شاد را در برنامه اصلی خود دارد.

بیمارستان تخصصی کانادا یکی از بزرگترین بیمارستان‌های خصوصی در دبی و موسسه انتخابی برای ارجاع از مراکز پزشکی کوچک و متوسطی است که فاقد برخی از امکانات تخصصی تشخیصی و درمانی هستند. امروزه بیمارستان تخصصی کانادا به یکی از پیشرفته‌ترین و جامع‌ترین موسسات مراقبت‌های بهداشتی در منطقه تبدیل شده است.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند

بیمارستان امارات

گروه بیمارستان‌های امارات که در خط مقدم برتری و نوآوری پزشکی قرار دارد، خود را به عنوان ارائه‌دهنده برتر خدمات مراقبت‌های بهداشتی در سراسر خاورمیانه معرفی می‌کند. این بیمارستان یکی از قابل اعتمادترین ارائه دهندگان خدمات یکپارچه مراقبت‌های بهداشتی امارات متحده عربی است که دارای مجموعه گسترده‌ای از بیمارستان ها، کلینیک‌های تخصصی، مراکز مراقبت فوری و داروخانه‌ها است.

این گروه طیف گسترده‌ای از خدمات درمانی را در هر زمینه پزشکی مدرن و مراقبت‌های بهداشتی ارائه می‌دهد. این مرکز بزرگ درمانی از فناوری‌های بسیار پیشرفته، اتاق‌های بیمارستانی مدرن و کاملاً مجهز، امکانات پیشرفته و تیمی از پزشکان چند رشته‌ای که دانش غنی منطقه‌ای و جهانی دارند، بهره می‌برد.

گروه بیمارستان‌های امارات به گسترش حضور خود در شورای همکاری خلیج فارس با سرعت قابل توجهی ادامه می‌دهد. شبکه این گروه از طریق اکتساب و توسعه امکانات جدید در سراسر GCC و سایر نقاط جهان با هدف دستیابی به برتری حرفه‌ای در ارائه مراقبت‌های با کیفیت و در عین حال رعایت استانداردهای منطقه‌ای و جهانی در مراقبت‌های بهداشتی تقویت می‌شود.

بیمارستان مدرن بین المللی

بیمارستان مدرن بین‌المللی (IMH) به عنوان یکی از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های دبی مشهور است که خدمات پزشکی استثنایی را برای بیش از دو دهه ارائه می‌کند. IMH که در سال 2005 تأسیس شد، عنوان معتبر قدیمی‌ترین بیمارستان خصوصی در شمال دبی را دارد. IMH که به‌خاطر خدمات بی‌نظیر مراقبت‌های بهداشتی شناخته شده است، از دیرباز در میان اهالی دبی جایگاه ویژه‌ای دارد و به عنوان بیمارستانی معتبر شناخته می‌شود. گفتنی است حاکمان دبی نیز به این بیمارستان نگاهی ویژه دارند.

بیمارستان ایرانیان دبی

بیمارستان ایرانیان در سال 1970 در زمینی که شیخ رشید بن سعید آل مکتوم به جمعیت هلال احمر ایران اهدا کرده بود ساخته شد. این بیمارستان در 14 آوریل 1972 برای عموم افتتاح شد و اولین ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در منطقه جمیرا و در حال حاضر قدیمی ترین این مراکز در دبی است.

اصول بنیان‌گذاری این بیمارستان مبتنی بر ارزش‌های بین‌المللی جمعیت هلال احمر است و بیمارستان یک سازمان غیرانتفاعی با گرایش خیریه با هدف اطمینان از همکاری دو ملت بزرگ ایران و امارات در ارائه خدمات بهداشتی ممتاز به جوامع منطقه به شمار می‌رود. این امر با ادامه رشد کیفیت و تعالی خدمات مراقبت‌های بهداشتی در منطقه تقویت خواهد شد.

در کنار آخرین استانداردهای برتر این بیمارستان خدماتی مانند مراقبت‌های پیگیری پس از ترخیص، برنامه‌های آموزشی بیماران و خانواده‌ها، مشارکت بیمار و خانواده‌ها در برنامه‌های ایمنی بالینی، برنامه‌ریزی فرآیند و مراقبت بر اساس بازخورد بیماران و خانواده‌ها نیز ارائه می‌شود.

همچنین یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد این بیمارستان ویزیت روزانه بیش از 1200 بیمار سرپایی از بیش از 182 ملیت در یک فرآیند روان و سریع است. به گونه‌ای که در عرض چند ساعت تمام تصویربرداری‌های بالینی، آزمایشگاهی و تشخیصی تا پایان طراحی برنامه درمانی نهایی برای آنها انجام می‌شود.

بیمارستان آلمانی عربستان سعودی

بیمارستان آلمانی عربستان سعودی که در سال 2012 تاسیس شد، یکی دیگر از مراکز مراقبت‌های بهداشتی چند تخصصی در دبی است. گفتنی است بخش سرپایی  این بیمارستان 35 تخصص را پوشش می دهد.

بیمارستان آلمانی عربستان سعودی دارای 300 تخت، شش اتاق عمل، دو آزمایشگاه کاتالیزور، یک بخش پزشکی هسته‌ای، یک داروخانه 24 ساعته، یک آزمایشگاه معتبر CAP، 106 اتاق خصوصی و هشت اتاق VIP و سایر امکانات است. این بیمارستان همچنین در برنامه گردشگران پزشکی در دبی قرار داده شده است.

دبی پیشتاز در زمینه خدمات پزشکی

دبی با تمام پیشرفت‌ها در حوزه پزشکی و ساخت بیمارستان‌های گوناگون، همچنان در پی آن است تا با ایجاد زیرساخت‌ها، خود را برای ارائه خدمات به جمعیت در حال رشدش آماده کند. به همین منظور همچنان حاکمان دبی در اندیشه بالا بردن اعتبار نظام پزشکی این کشور در سطح جهانی هستند. همچنین برنامه گردشگری پزشکی نیز یکی از اهداف بلند مدت مسئولان بهداشتی این شهر است.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند

پرسش‌های پرتکرار در زمینه معرفی بیمارستان های دبی

سیستم بیمارستانی در دبی چگونه است؟

سیستم مراقبت های بهداشتی در دبی ترکیبی از مراقبت های بهداشتی خصوصی و عمومی است که هر دو توسط اداره بهداشت دبی (DHA) اداره می‌شوند. چهار بیمارستان دولتی دبی، رشید، لطیفه و حتا که همگی دارای بخش‌های اورژانس و خدمات بستری و سرپایی هستند توسط اداره بهداشت مدیریت می‌شود.

بیمارستان اصلی دبی چه ویژگی‌هایی دارد؟

بیمارستان دبی یکی از بزرگترین بیمارستان های تخصصی در امارات متحده عربی، دبی است. این بیمارستان در مارس 1983 به عنوان بخشی از سازمان بهداشت دبی افتتاح شد. شامل 610 تخت و 24 کلینیک تخصصی سرپایی و اورژانس 27/7 است.

اولین بیمارستان در دبی چه نام دارد؟

بیمارستان آل مکتوم اولین بیمارستان دبی بود که در سال 1951 ساخته شد و در سال 2009 بسته شد، زیرا امکانات جدیدتری در شهر فراهم آمد و بیمارستان های جدید و مدرن‌تری تاسیس شدند.

5/5 - (3 امتیاز)

درخواست مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه خرید ملک در دبی، اخذ اقامت و کسب درآمد دلاری از طریق اجاره ملک دارید کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان حرفه‌ای ما به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند.