تاثیر صنعت گردشگری دبی بر بازار ملک

دبی در سال‌های اخیر در بخش گردشگری رونقی شگفت انگیز را تجربه کرده است. بخش گردشگری دبی همچنان به سرعت در حال رشد است و نقش اصلی را در رشد بازار به ویژه صنعت املاک و مستغلات ایفا می‌کند. بدیهی است که با افزایش رفت‌و‌آمد گردشگران، تقاضا برای خرید ملک در دبی و یا اجاره ملک در دبی نیز افزایش خواهد یافت و در این روند بالا رفتن تقاضا، شاهد رشد قیمت ملک در دبی خواهیم بود. موقعیت این شهر به عنوان یک مرکز گردشگری جهانی، سبب شده تا بازار املاک همواره ریتم صعودی داشته باشد. این رابطه جذاب نشان می‌دهد که بازار املاک و مستغلات دبی به شدت تحت تأثیر هجوم بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد که در این مقاله از عربلند این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

درخواست مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه خرید ملک در دبی، اخذ اقامت و کسب درآمد دلاری از طریق اجاره ملک دارید کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان حرفه‌ای ما به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند.

چرا گردشگران به دبی علاقه دارند؟

جذابیت دبی به عنوان یک مقصد برتر گردشگری جهانی ناشی از تنوع در ساختار تفریحی و تجاری این شهر است که علایق مسافران مختلف را برآورده می‌کند. دبی به عنوان مقصد جذابی برای بازدیدکنندگانی است که علاقه دارند با تجربه‌های مجلل غذاخوری، مکان‌های خرید فوق‌العاده، صحنه‌های سرگرمی بی‌نظیر مانند پارک‌های موضوعی هیجان‌انگیز تا تفریحات فرهنگی متنوع، روبه‌رو شوند. اکنون برخی از دلایل علاقه‌مندی گردشگران برای حضور در شهر زیبای دبی را بر می‌شماریم:

 تنوع جذاب فرهنگی

سبک زندگی چندفرهنگی دبی عاملی کلیدی در جذب طیف متنوعی از مهاجران و گردشگران بوده و آن را به یکی از جهانی‌ترین شهرهای جهان تبدیل کرده است. دولت محلی به طور فعال توسعه پروژه‌های مسکونی و تجاری جدید را برای پاسخگویی به این تقاضا ترویج می‌کند. همین موضوع یک بازار پر جنب و جوش و در حال رشد املاک و مستغلات را پدید می‌آورد. ساخت مراکز خرید، هتل‌ها و جاذبه‌های گردشگری جدید نیز به رونق اقتصاد کمک کرده و چرخه مثبتی از رشد و توسعه را ایجاد کرده است.

حضور در میان انبوه برندهای تجاری

با رشد مداوم صنعت خرده فروشی، شهر دبی شاهد فعال شدن بزرگترین برندهای تجاری در برجسته‌ترین مراکز خرید جهان از جمله دبی مال، مال امارات و سیتی واک است.

این مراکز خرید دارای طیف متنوعی از برندهای بین المللی و محلی و گزینه‌های منحصر به فرد غذاخوری و سرگرمی هستند. موقعیت استراتژیک شهر و سیاست‌های مالیاتی مطلوب، آن را به یک انتخاب محبوب برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی تبدیل کرده و تقاضا برای اجاره و املاک تحت مالکیت را افزایش می‌دهد.

بر اساس برآوردها، بازار کالاهای لوکس در دبی پس از افزایش 3.07 درصدی، در سال 2027 به 3148.00 میلیون دلار خواهد رسید. تعهد دبی به ایجاد یک زیرساخت در سطح جهانی، با اقتصاد پر رونق و استاندارد بالای زندگی، آن را به مقصدی جذاب برای افرادی که به دنبال سرمایه گذاری در املاک و مستغلات هستند تبدیل می کند.

تاثیر توریست بر بازار ملک دبی

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند

نقاط دیدنی گردشگری

دبی شهری است که ترکیبی منحصر به فرد از آسمان‌خراش‌های مدرن و فرهنگ سنتی عربی را ارائه می‌دهد که همین موضوع آن را به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل می‌کند. نقاط گردشگری دیدنی آن مانند برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان، فواره دبی و پالم جمیرا (جزیره‌ای مصنوعی به شکل درخت نخل) سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند.

این شهر همچنین سرمایه‌گذاری قابل توجهی در زیرساخت‌های گردشگری انجام داده است و هتل‌ها، مراکز خرید و پارک‌های موضوعی متعددی در سطح جهانی ساخته شده‌اند تا نیازهای گردشگران را برآورده کنند. دبی  امروزه خود را به عنوان یک مقصد برتر گردشگری در خاورمیانه معرفی کرده است.

گردشگری در کمال آرامش

تعهد دبی به صلح و ثبات در این شهر سهم عمده‌ای در رشد آن به عنوان یک مقصد توریستی محبوب و تقاضا برای خرید ملک در دبی داشته است. این شهر محیطی امن و مطمئن را برای بازدیدکنندگان و ساکنان ایجاد و آن را به مکانی جذاب برای زندگی، کار و تفریح تبدیل کرده است.

دولت سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در زیرساخت‌ها، حمل و نقل و پروژه‌های مرتبط با گردشگری، از جمله بلندترین ساختمان جهان، بزرگترین مرکز خرید و پارک‌های موضوعی متعدد کرده است که طیف وسیعی از فعالیت‌ها و جاذبه‌ها را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. دبی نیز از هجوم گردشگران و رشد تجارت و صنایع در این منطقه سود برده است. با ساخت و سازهای جدید مسکونی، تجاری و توسعه‌های گوناگون، انتظار می‌رود که تقاضا برای املاک و مستغلات در دبی در سال‌های آینده همچنان افزایش یابد.

گردشگری و نیروی محرکه در بازار املاک و مستغلات دبی

هجوم مداوم میلیون‌ها گردشگر که سالانه به دبی می‌آیند، تقاضای مداوم برای امکانات اقامتی و پذیرایی را ایجاد می‌کند. این تقاضا روز به روز، نیاز به انواع مختلف املاک را در بازار املاک و مستغلات افزایش خواهد داد.

این الگوی گردشگری، به طور قابل توجهی بر پویایی املاک تأثیر می‌گذارد، به ویژه در فصل‌های اوج که تقاضا برای اقامتگاه‌های اجاره‌ای کوتاه مدت، مانند خانه‌های تعطیلات یا آپارتمان‌های خدماتی، سر به فلک می‌کشد.

باید گفت رابطه پیچیده بین روند املاک و مستغلات دبی و صنعت گردشگری پر رونق آن ساختار اقتصادی شهر را تشکیل می‌دهد. این ارتباط متقابل، گواهی بر تأثیر افزایش گردشگری بر بازار املاک و مستغلات دبی است. این شرایط، ره‌آوردهای متفاوتی در پی دارد:

تاثیر بر تقاضای ملک و قیمت گذاری

تقاضای ملک و الگوهای قیمت گذاری در بازار املاک و مستغلات دبی به شدت تحت تاثیر اقتصاد گردشگری پر رونق این شهر قرار دارد. تقاضا برای واحدهای مسکونی، در مناطق نزدیک به جاذبه‌های گردشگری اصلی یا مراکز تفریحی مانند پالم جمیرا بیشتر است، که باعث می‌شود ارزش ملک و بازده اجاره افزایش یابد. 

افزایش توسعه املاک و مستغلات، از خانه‌های سطح بالا گرفته تا فضاهای تجاری، ناشی از افزایش اعتماد سرمایه گذاران است که با رشد مداوم ورود گردشگران با شتاب، سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در این مسیر انجام می‌دهند. این ابتکارات برای پاسخگویی به تقاضاهای در حال تغییر صنعت توریستی دبی که به سرعت در حال گسترش است طراحی شده‌اند.

تاثیر گردشگری بر بازار ملک دبی

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند

پروژه‌های ساختمانی جدید

پروژه‌های ساختمانی جدید بر مبنای رونق گردشگری، سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. دبی با راه‌اندازی پروژه‌های جدید، گردشگران و سرمایه‌گذاران بین‌المللی بیشتری را جذب می‌کند و تقاضا برای خرید ملک را افزایش خواهد داد. بر این اساس در سال 2023 شاهد افزایش حیرت‌انگیز معاملات ملکی بوده‌ایم که بی‌شک این روند در سال 2024 نیز ادامه خواهد یافت. گفتنی است بخش قابل توجهی از این معاملات توسط سرمایه‌گذاران خارجی انجام شده است.

توسعه زیرساخت با هجوم گردشگران

افزایش گردشگری منجر به افزایش تقاضا برای املاک و مستغلات، به ویژه در مناطق محبوب مانند مارینا دبی و پالم جمیرا شده است. با این افزایش تقاضا، سبب رشد چشمگیر قیمت ملک در این مناطق می‌شود.

میانگین قیمت ملک در دبی مارینا نسبت به سال قبل 5.2 درصد افزایش یافته، در حالی که املاک در پالم جمیرا رشد 7.8 درصدی را تجربه کرده است. انتظار می‌رود این روند همچنان در سال 2024 ادامه یابد؛ زیرا این شهر در زیرساخت‌های گردشگری خود سرمایه‌گذاری می‌کند و بازدیدکنندگان بیشتری را در آینده جذب خواهد کرد.

ایجاد تنوع در بازار ملک در دبی

این شهر از یک اقتصاد سنتی مبتنی بر نفت به یک اقتصاد گردشگری و خدمات محور تبدیل شده است و سالانه میلیون ها بازدید کننده را به خود جذب می‌کند. تعداد گردشگرانی که از دبی بازدید کردند هر ماه در حال افزایش است و این موضوع سبب می‌شود تا در نوع خدمات شهری تنوع پدید آید. به این معنی که روز به روز مشاغل و حرفه‌ها، با نگاه به جذب گردشگر، نوع خدمات و حرفه خود را مناسب‌سازی می‌کنند که این موضوع در جذب گردشگر بیشتر نقش خواهد داشت.

بهترین سود سرمایه‌گذاری ملک در دبی با عربلند

بازار فعلی املاک و مستغلات در دبی، بازتابی از تلاش‌های این شهر برای جذب گردشگران بیشتر است. یکی از عوامل کلیدی در دگرگونی مناظر شهری، نقشی است که سرمایه‌گذاری عمومی در حمل و نقل، سرگرمی‌ها و مکان‌های تاریخی ایفا می‌کند. رشد صنعت گردشگری و املاک و مستغلات با برنامه‌های دولتی بیشتر تقویت می‌شود. پروژه‌های املاک و مستغلات و جذابیت‌های سرمایه‌گذاری مثل امکان پیش خرید خانه در دبی توسط سرمایه‌گذاری‌های دبی در مکان‌های دیدنی معروف، گسترش پارک‌های موضوعی و مناطق فرهنگی شکل می‌گیرد که جذابیت شهر را افزایش می‌دهد.

این موضوع فرصتی بی نظیر برای سرمایه گذارانی است که تا کنون برای خرید ملک در دبی شک داشته اند.

اما باید گفت همین حالا بهترین فرصت سرمایه گذاری است تا از سود سرشار نهفته در بازار املاک دبی عقب نمانید. برای اطلاع از بهترین فرصت های سرمایه گذاری در بخش املاک با مشاوران متخصص ما در عربلند تماس بگیرید. با عربلند، بهترین فرصت‌های سودآوری را تجربه کنید.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند

پرسش‌های پرتکرار در زمینه تاثیر صنعت گردشگری دبی بر بازار ملک

تاثیرات گردشگری در دبی چیست؟

از نظر فرهنگی و صنایع، گردشگری منجر به افزایش تقاضای مسکن و رواج چند فرهنگی شده است. البته به طور مشابه، اثرات منفی زیست‌محیطی گردشگری در دبی منجر به به خطر افتادن میراث فرهنگی و انواع آلودگی‌ها شده است.

گردشگری چقدر به رشد اقتصادی دبی کمک می کند؟

پیش‌بینی سهم گردشگری مستقیم دبی در تولید ناخالص داخلی امارات متحده عربی برای سال 2026 تقریباً 20.9 میلیارد دلار آمریکا است.

چرا گردشگری برای آینده دبی بسیار مهم است؟

آینده دبی در گردشگری یک تحول استراتژیک به سمت پایداری، خلاقیت و تنوع است، نه فقط تداوم موفقیت‌های گذشته آن. این جاذبه‌های جدید، پیشرفت‌های تکنولوژیکی و استراتژی‌های تطبیقی، دبی را در موقعیت بهتری قرار می‌دهد تا بازدیدکنندگان تجربیات متنوع‌تری داشته باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

درخواست مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه خرید ملک در دبی، اخذ اقامت و کسب درآمد دلاری از طریق اجاره ملک دارید کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان حرفه‌ای ما به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند.