مقایسه زندگی در امارات و یونان | از جزایر جنوب بالکان تا حاشیه خلیج فارس

امروزه بسیاری از مردم در تحقیقات خود برای تعیین کشور برای مهاجرت، گاهی بر سر دوراهی قرار می‌گیرند. کشور یونان و امارات هم از جمله کشورهایی هستند که علاقه‌مندان به مهاجرت به بررسی شرایط زندگی در این کشورها می‌پردازند تا پس از مقایسه، مقصد نهایی خود را انتخاب کنند. بی‌شک فاکتورهای بسیاری را باید در لیست مقایسه دو کشور قرار داد. اگر بر این باورید که پیش از مهاجرت لازم است تمام این فاکتورها را بررسی کنید تا پس از مهاجرت، زندگی بی‌دغدغه‌ای داشته باشید، این مقاله عربلند را تا انتها مطالعه کنید.

درخواست مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه خرید ملک در دبی، اخذ اقامت و کسب درآمد دلاری از طریق اجاره ملک دارید کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان حرفه‌ای ما به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند.

امارات و یونان در یگ نگاه

امارات متحده عربی در جنوب شرقی شبه جزیره عربستان و هم مرز با عمان و عربستان سعودی واقع شده است. در دسامبر 1971، امارات متحده عربی به فدراسیونی متشکل از شش امارت تبدیل شد: ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، ام القوین و فجیره؛ در حالی که هفتمین امارت، راس الخیمه، در سال 1972 به فدراسیون پیوست. پایتخت امارات نیز ابوظبی است.  جهت مطالعه بیشتر مقاله معرفی مهم ترین شهرهای امارات را مطالعه کنید.

در سوی دیگر داستان، یونان بزرگ، متنوع و از نظر بصری خیره‌کننده، ترکیبی جذاب از جزایر آفتاب‌گرفته، کوه‌های بلند، شهرهای شلوغ و سنت‌های جاودانه است. این دریا که در آغوش گرم دریای اژه پیچیده شده است، پر جنب و جوش، دلپذیر و پر از شگفتی است؛ این اولین دموکراسی در جهان بود که قدمت آن به قرن پنجم قبل از میلاد برمی‌گردد.

چه یک بازدیدکننده کوتاه مدت باشید یا یک مهاجر، یونان همه چیز را دارد: آب و هوای فوق العاده در طول سال، اقامتگاه‌های مقرون به صرفه، غذاهای عالی، مردم محلی مهربان و تاریخ شگفت انگیز. در هر گوشه‌ای از این کشور زیستگاهی خوش آب وهوا وجود دارد. این مکان‌هایی است که باید حتما ببینید: آتن، کرت، دلفی، المپیا، سانتورینی، اسکیاتوس، متئورا، رودس، و کورفو. این تنها برخی از نقاط دیدنی یونان است و شما می‌توانید از دیدن مناطق زیبای دیگری نیز لذت ببرید. 

زندگی در دبی برای ایرانیان بهتر است یا یونان؟

موضوع بهترین مکان برای مهاجرت ایرانیان به عوامل گوناگونی بستگی دارد. اگر از منظر فرهنگی به موضوع نگاه کنیم باید گفت نزدیکی فرهنگی ایرانیان با کشور امارات از دیرباز بیش از دیگر کشورها بوده و گسترش نیز یافته است. نزدیکی جغرافیایی ایران با کشورهای خلیج فارس را باید یکی از مهمترین عوامل اشتراک فرهنگی دانست. 

از سوی دیگر، ایرانیان  همواره یونان را به عنوان زادگاه تفکر و اندیشه و منطق می‌شناخته‌اند و این مهم را در آثار ادبا و عالمان ایران زمین می‌توان به وفور مشاهده کرد. شاید علاقه و پیوند ایرانیان با یونان را باید در نزدیکی تمدنی دانست که البته معدود مهاجرانی هستند که این ماجراها، موضوع مهاجرتشان باشد. در یک نگاه کلی باید گفت بسیاری از مهاجران بین این دو کشور، کشور امارات را برای مهاجرت برمی‌گزینند. به هر روی ما در ادامه مقاله، مشکلات و مزیت‌های هر کشور را بر می‌شماریم. جهت مطالعه بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله مزایا و معایب زندگی در دبی را مطالعه کنید.

تاریخ غنی یونان یا فرهنگ نزدیک امارات؟

از آنجا که بیشتر مهاجران پس از مهاجرت انتظار دارند زندگی راحتی داشته باشند، بی‌شک به عواملی توجه دارند که راحتی آنها و خانواده‌شان را برآورده کند. از این‌رو، مسائل تاریخی و قدمت تمدنی در درجه دوم اهمیت خواهد بود. از سوی دیگر، زبان نیز نقش مهمی در مهاجرت خواهد داشت. یادگیری زبان یونانی به عنوان زبانی نه چندان آسان، احتمالا برای بسیاری از مهاجران دغدغه ایجاد خواهد کرد. در حالی که نزدیکی زبان رایج در امارات و زبان ایرانی، از دیرباز یکی از عوامل مهم تشویق افراد برای مهاجرت به امارات بوده است.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند 


مقایسه آب و هوای یونان و امارات

در یک نگاه کلی باید گفت آب و هوای یونان مرکزی به عنوان مدیترانه و تابستان گرم طبقه‌بندی می‌شود؛ 

در حالی که دبی دارای آب و‌هوای بیابانی نیمه گرمسیری است. به گونه‌ای که میزان بارندگی یونان نسبت به امارات 8 برابر برآورد شده است. البته بسیاری از مهاجران به امارات به ویژه در برخی شهرها مانند دبی، اذعان کرده‌اند، مبلمان شهری به گونه‌ای طراحی شده که تا حد ممکن شهروندان گرمای هوا را حس نکنند.

وضعیت مهاجران در امارات و یونان

تا سال‌های اخیر، یونان را به عنوان اولین مقصد مهاجران غیر قانونی به اروپا می‌دانستند. یونان تا چندی پیش درگیر مشکلات اقتصادی بسیاری بود که زندگی را برای مهاجران نیز سخت می‌کرد. از این رو، مقصد مناسبی برای مهاجرت به شمار نمی‌رفت. البته خبرها حاکی از آن است که وزارت مهاجرت و پناهندگی یونان قرار است در سال 2024 تسهیلاتی را برای مهاجرت قانونی فراهم نماید. البته مهاجران تا رسیدن به وضع مطلوب، ممکن است فضای مناسب زندگی را تجربه نکنند. از سوی دیگر، امارات با وجود شهرهای پیشرفته‌ای چون دبی، آزمون خود را در استقبال از مهاجران و ایجاد تسهیلات مناسب برای آن‌ها پس داده است و همین شرایط مساعد مهاجران سبب شده تا هر سال بر شمار متقاضیان مهاجرت به امارات افزوده شود.

نگاهی به سیستم پرداخت مالیات

سیستم پرداخت مالیات در یونان پیچیده و زمان‌بر است. حتی افراد غیر مقیم نیز باید در کشور مالیات بپردازند و قوانین اضافی برای آنها وجود دارد. این در حالی است مهاجران سرمایه‌گذار در دبی از معافیت‌های ویژه مالیاتی بهره‌مند هستند. به گونه‌ای که به دلیل همین معافیت‌های مالیاتی است که بسیاری از سرمایه‌گذاران تشویق می‌شوند به خرید ملک در دبی روی بیاورند. البته خرید ملک در دبی باید طبق معیارهای درستی صورت گیرد که در این زمینه مشاوران عربلند می‌توانند شما را از صفر تا صد سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک همراهی نمایند. جهت کسب اطلاعات تکمیلی مقاله مالیات در دبی را مطالعه کنید.

یافتن شغل در یونان و امارات

یافتن شغل در یونان ممکن است بسیار دشوار باشد؛ زیرا نرخ بیکاری در اینجا بالاتر از حد متوسط برآورد می‌شود. همچنین، اکثر کارفرمایان یونانی اغلب شهروندان اتحادیه اروپا را استخدام می‌کنند. همچنین، همانطور برای به دست آوردن شغل، باید یک اسپانسر داشته باشید و یونانی صحبت کنید. در حالی که در دبی، به دلیل نزدیکی زبان و فرهنگ و گستردگی بسترهای تجاری، یافتن شغل به ویژه برای ایرانیان که هموطنان بسیاری در امارات دارند آسان‌تر خواهد بود. همچنین مقاله راهنمای جامع کاریابی در دبی به شما در یافتن شغل مناسب در دبی کمک می‌کند.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند

 هزینه زندگی در یونان و امارات

در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، هزینه زندگی در یونان بسیار پایین است. مهاجران بر این باورند که پول آنها برای اجاره مسکن، خرید مواد غذایی و حمل و نقل کافی خواهد بود. هزینه‌ها فقط در مراکز توریستی محبوب بیشتر است. بنابراین، برای صرفه‌جویی در هزینه، شهرهای کوچک یا مناطق روستایی را هنگام مهاجرت به یونان برگزینید. 

در حالی که یکی از مهم‌ترین معایب زندگی در امارات به خصوص در شهرهایی مانند دبی و ابوظبی، هزینه بالای زندگی است. هزینه مسکن، آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و هزینه‌های روزمره به طور قابل ملاحظه‌ای بالاتر از بسیاری از کشورها خواهد بود. به گونه‌ای که ممکن است مجبور باشید بخش عمده درآمدتان را به اجاره ملک در دبی اختصاص دهید، به خصوص اگر به دنبال مسکن در مناطق برتر شهر هستید.

 سطح مراقبت‌های بهداشتی و هزینه‌های درمان

تفاوت‌هایی بین بیمارستان‌های خصوصی و دولتی یونان وجود دارد. در برخی امکانات، ممکن است خدمات با کیفیت پایین‌تری ارائه و زمان انتظار بیشتر در بر داشته باشد. همچنین ممکن است برای دسترسی به خدمات پزشکی در مناطق روستایی مشکلاتی به وجود بیاید. در امارات، خدمات درمانی بسیار گسترده‌ای در بیمارستان‌هایی در کلاس بین المللی ارائه می‌شود. البته هزینه درمان به طور کلی در امارات برای مهاجران قابل توجه است که البته با توجه به درآمد بالا توجیه‌پذیر است.

نرخ پایین جرم و جنایت در یونان و دبی

یونان کشوری بسیار امن با یکی از پایین‌ترین نرخ جرم و جنایت در اروپا است. جنایات خشن بسیار نادر است. سرقت‌های نادر، اغلب در شهرهای بزرگ و مناطق توریستی گزارش می‌شود. با این وجود اکثر مهاجران می‌گویند که احساس امنیت می‌کنند؛ حتی وقتی به تنهایی و در شب از خانه خارج می‌شوند. این حالت در کل امارات نیز حکمفرماست و امنیت در سراسر شهرهای امارات جریان دارد. به گونه‌ای که آمار جرم و جنایت در شهری مانند دبی در حد صفر است.

تحصیل در امارات یا یونان

قوانین ارث در امارات

امارات دانشگاه‌های گوناگونی دارد که رشته‌های گوناگونی را برای تحصیل ارائه می‌دهند. اگرچه پرداخت هزینه تحصیل در دبی از عهده هر کسی بر نمی‌آید و البته به دانشگاه و رشته تحصیلی مربوط می‌شود، اما فراوانی فرصت‌های شغلی پس از تحصیل، شهریه‌های بالا را جبران خواهد کرد. لازم است دانشجویان بین‌المللی در مورد هزینه‌ های زندگی در دبی  اطلاعات  کافی داشته باشند.

سابقه دانشگاه در یونان نیز بسیار زیاد است. البته شهریه دانشگاه‌ها در مقایسه با امارات کمتر است ولی فرصت های شغلی زیادی پس از فارغ التحصیلی وجود ندارد.

تجربه زندگی در یونان و امارات

 اقتصاد، تجربیات فرهنگی متنوع و استاندارد بالای زندگی در کنار هزینه‌های بالای زندگی، آب و هوای گرم، حقوق شهروندی محدود و محدودیت‌های آزادی بیان، از جمله چالش‌هایی است که مهاجران امارات با آن روبه‌رو خواهند بود، اما همواره کوشیده‌اند به دلیل مزیت‌های بیشتر زندگی در امارات، خودشان را با برخی معایب منطبق کنند.

امارات در مقایسه با یونان، ترکیبی منحصر به فرد از فرصت‌های اقتصادی، تنوع فرهنگی و سبک زندگی مجلل را ارائه می‌دهد. البته پیش از مهاجرت، آگاهی از معایب و چالش‌های بالقوه، ضروری است. در یک نگاه کلی باید گفت بیشتر کسانی که قصد مهاجرت دارند، زندگی در امارات را بر ماندن در یونان ترجیح می‌دهند.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند

پرسش‌های پرتکرار در زمینه مقایسه زندگی در امارات و یونان

بهترین شهرهای یونان برای زندگی کدام‌ها هستند؟

شهرهای آتن، تسالونیکی و لاریسا را بهترین شهرها برای زندگی معرفی کرده‌اند. خانیا، هراکئون، کرت، نافپلیو، میکونوس و کورفو نیز از دیگر شهرهای یونان هستند.

چرا مهاجرت به یونان با استقبال کمتری روبه‌روست؟

جریان‌های مهاجرت در یونان تا حد زیادی توسط وضعیت اقتصادی این کشور تعیین می‌شود. مشکلات مالی پس از به دست آوردن حمایت بین‌المللی، فقدان برنامه‌های حمایتی لازم و بی خانمانی، بسیاری از مهاجران را مجبور به مهاجرت به کشورهای دیگر می‌کند.

خرید خانه در یونان و دبی چه تفاوتی دارد؟

خرید خانه در دبی برای سرمایه گذاری و همچنین از راه‌های مهم مهاجرت است که با توجه به معافیت مالیاتی و مسیر آسان اداری بسیار رایج است. اما برای خرید خانه در یونان ممکن است درگیر روند سخت اداری شوید.

Rate this post

درخواست مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه خرید ملک در دبی، اخذ اقامت و کسب درآمد دلاری از طریق اجاره ملک دارید کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان حرفه‌ای ما به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند.