قوانین فرودگاهی دبی | باید‌ها و نبایدهای حمل بار به دبی

همه فرودگاه‌های جهان در زمینه ورود و خروج مسافر و بار همراه مسافر، قوانینی دارند که دانستن آن پیش از اقدام به سفر برای هر مسافری ضروری است. حتما شنیده‌اید که دبی نیز یکی از شهرهایی است که قوانین سختگیرانه‌ای در این زمینه وضع کرده است. پیش از سفر به دبی باید بدانید در صورت تخلفات حمل بار در فرودگاه دبی دچار خسارت مالی خواهید شد و ممکن است از سفرتان باز بمانید. به سبب شمار بالای گردشگران و مهاجران به دبی، قوانین فرودگاهی این شهر با نظارت دقیقی دنبال می‌شود و هیچ راهی برای گریز از قوانین فرودگاهی دبی وجود ندارد. برای اینکه در بدو ورود با چالش جدی در سفر به دبی روبه رو نشوید، این مقاله عربلند را بخوانید تا با استانداردهای بین المللی وضع شده در فرودگاه دبی در زمینه حمل بار به طور کامل آشنا شوید.

درخواست مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه خرید ملک در دبی، اخذ اقامت و کسب درآمد دلاری از طریق اجاره ملک دارید کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان حرفه‌ای ما به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند 

فرودگاه دبی در شمار امن‌ترین فرودگاه های جهان

روزانه تعداد بسیاری از گردشگران و مسافران در فرودگاه دبی تردد می‌کنند و همین مهم سبب می‌شود تا اقدامات امنیتی شدیدی در این فرودگاه برقرار باشد. این فرودگاه سیستم‌های امنیتی بسیار پیشرفته‌ای دارد که شامل دوربین‌های مداربسته، اسکنرهای بدنی و بازرسی‌های دستی است. 

مسافرین به محض ورود به فرودگاه دبی، از گیت‌های امنیتی عبور می‌کنند. در این گیت‌ها همچنین وسایل مسافران از طریق دستگاه ایکس ری به طور کامل بررسی خواهد شد. نیروهای امنیتی به طور مدام در فرودگاه در حال گشت زنی هستند تا در صورت بروز مشکل، خیلی زود مداخله کنند تا نظم عمومی فرودگاه برهم نخورد. 

قوانین فرودگاهی دبی شامل چه مواردی می‌شود؟

 هنگام مسافرت و مهاجرت، قوانین گمرکی کشور مبدا و مقصد شامل همه افراد و وسایل همراه‌شان یا باری که با خود به کشور جدید حمل می‌کنند می‌شود. این مهم شامل بار غیر همراه مسافرین و مهاجرین، لوازم شخصی یا لوازم منزل که به صورت محمولات هوایی و فریت بار به فرودگاه‌های مقصد فرستاده می‌شوند نیز هست. مسافرین و مهاجرین باید از قوانین گمرکی دبی اطلاعات کافی را داشته باشند. در ادامه ما با شما درباره قوانین فرودگاه شهر دبی سخن خواهیم گفت.

چه غذاهایی را می‌توان با خود به دبی برد؟

یکی از دغدغه‌های همیشگی مسافران ایرانی این است که بدانند چه غذاهایی را و چه مقدار می‌توانند با خود به دبی حمل کنند. البته در این زمینه نوع بسته‌بندی مواد غذایی نیز اهمیت پیدا می‌کند. د‌راین بخش درباره مواد غذایی مجاز و غیر مجاز از نظر قوانین فرودگاهی دبی اطلاعاتی در اختیارتان می‌گذاریم:

  • انواع و اقسام شیرینی‌جات تا حداکثر ده کیلو برای هر مسافر مجاز است که شامل سوهان، حلوا، قطاب، پولکی و گز می‌شود. همه این‌ها باید دارای بسته‌بندی تجاری باشند. البته گمرک دبی از ورود گز به صورت آردی جلوگیری می‌کند.
  • خرمای تازه و خشک را می‌توانید تا حداکثر 100 کیلوگرم با خودتان حمل کنید.
  • همراه داشتن تخمه بو داده و بدون پوست و البته بسته‌بندی شده آزاد است. ورود تخمه با پوست ممنوع است؛ زیرا در دسته بذرها قرار می‌گیرد که ورود آن به دبی مطلقا ممنوع است. چون مشمول قوانین مرتبط با گیاهان قرار می‌گیرد.
  • حمل حبوبات و لیمو امانی در بسته‌بندی‌های مناسب آزاد است.
  • در مورد حمل گوشت و مشتقات آن باید گفت شما می توانید حداکثر 30 کیلو گوشت همراه داشته باشید.
  • انواع ماهی و ماهی دودی را نیز می‌توانید تا ده کیلو با خود به دبی ببرید.
  • شما می‌توانید شیر و لبنیات را به مقدار کم همراه داشته باشید. آوردن 20 کیلو ماست به دبی نیز آزاد است.
  • ورود حداکثر 5 کیلو ادویه پودر شده به دبی نیز مانعی ندارد. ولی بسیار مهم است که ادویه‌ها حتما پودر شده باشند و در بسته بندی‌های تجاری یا دست کم استاندارد حمل شوند.
  • حمل سبزیجات در هر شکل آزاد است.
  • بردن برنج و 20 کیلوگرم عسل آزاد است. انواع و اقسام مربای تجاری و وکیوم شده و همینطور نان محلی و کلوچه به تعداد محدود آزاد است.
  • همراه داشتن زیتون پرورده و لواشک مجاز است. البته بهتر است لواشک در بسته‌بندی‌های تجاری و نه خانگی حمل شود.
  • همراه داشتن انواع و اقسام ترشیجات و آبغوره و آبلیمو و حمل آن با هواپیما ممنوع است.
  • همراه داشتن 500 گرم زعفران و 500 گرم خاویار و همینطور 2 کیلوگرم شیر خشک برای نوزاد مجاز است.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند 

همواره به یاد داشته باشید همراه داشتن مقدار زیاد از این مواد غذایی سبب می‌شود تا افسر گمرک فرودگاه دبی تصور کند شما قصد تجارت دارید و شما را جریمه نماید.

اگر سن شما بالاتر از 18 سال است می‌توانید سیگار و تنباکو با خود به دبی وارد کنید. بر اساس قوانین فرودگاهی دبی شما می‌توانید 400 نخ سیگار به ارزش 3000 درهم امارات و همینطور 2 کیلوگرم تنباکو با خود به دبی ببرید.

 بارهای ممنوعه و مجاز در فرودگاه بزرگ دبی

قوانین دبی در زمینه کالاهای ممنوعه بسیار سختگیرانه است. قوانین گمرکی فرودگاه دبی به طور مشخص ورود برخی کالاها را به این شهر ممنوع کرده و آوردن میزان مجاز از برخی کالاها را بی‌اشکال قلمداد کرده است. به طور کلی وارد کردن پول جعلی‌، محتوای بدون کپی رایت، وسایل جادوگری و نشریات حاوی مطالب ضد اسلامی و همچنین حیوانات در خطر انقراض و عجیب و برخی نژاد سگ‌ها به دبی ممنوع است.  ابزار آلات قمار نیز جریمه سنگین در پی خواهد داشت. همچنین شما مجاز به حمل این ابزار در وسایلتان نخواهید بود:

  • سلاح گرم و مهمات
  • مواد منفجره و مواد محترقه
  • مواد شیمیایی و بیولوژیکی خطرناک
  • مواد سمی و خورنده
  • وسایل برنده و تیز
  • مواد غذایی و نوشیدنی‌های فاسد
  • مواد غذایی و نوشیدنی‌های حاوی مایعات بیش از 100 میلی‌لیت

چقدر پول نقد می‌توانید به دبی بیاورید

شما هنگام سفر به امارات نمی‌توانید بیش از حد مجاز پول نقد همراه داشته باشید. مسافران دبی مجازند تا سقف 100000 درهم پول نقد همراه داشته باشند . بدیهی است همراه داشتن مبلغی بیش از این را بایستی حتما به اطلاع گمرک فرودگاه امارات برسانید. مسافرانی که از اتحادیه اروپا وارد دبی می‌شوند نیز لازم است مبالغ بالای 10000 یورو را به اطلاع گمرک فرودگاه برسانند.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند 

حمل دارو در بار مسافری به دبی

در مورد حمل دارو قوانین سختگیرانه‌ای هنگام بازرسی در فرودگاه دبی وجود دارد. برای حمل دارو حتما باید نسخه پزشک را هنگام بازرسی بارارائه دهید. گفتنی است شما فقط می‌توانید به اندازه مصرف سه ماه دارو در وسایل شخصی‌تان حمل کنید. به یاد داشته باشید داروهای وابسته کننده و دارای مواد مخدر خطر زندان به همراه دارد و ممکن است عواقب سختی برایتان رقم بزند. پس مطمئن شوید این داروها را در بار مسافری به همراه ندارید.

قوانین فرودگاهی دبی در زمینه حیوانات خانگی

اگر دغدغه بردن حیوانات خانگی به دبی را دارید لازم است بدانید طبق قوانین شهر دبی و کشور امارات از وزارت اقلیم و محیط زیست مجوز دریافت کنید . به این ترتیب می‌توانید سگ و گربه یا پرنده خود را به شرط قرار دادن در قفس‌های مخصوص و استاندارد حمل حیوان خانگی به امارات منتقل کنید. البته باید پیش از انتقال گواهی واکسیناسیون، پاسپورت و میکروچیپ حیوان خانگی‌تان را آماده کنید. در مورد سگ‌ها لازم است پیش از ورود آزمایش هاری صورت گیرد. جهت مطالعه بیشتر مقاله قوانین انتقال حیوانات خانگی به امارات را مطالعه کنید.

 معافیت‌های مالیاتی بار همراه مسافر

معافیت از عوارض گمرکی، یکی از موضوعاتی است که همه مسافران به آن اهمیت می‌دهند. طبیعی است بی خبر بودن از عوارض مقرر شده در فرودگاه دبی برای کالاهای مختلف ممکن است هزینه گزافی را بر دوش مسافران هموار کند. طبق قوانین فرودگاهی دبی اگر ارزش هدایایی مثل عطر و دیگر محصولات مجاز کمتر از 3000 درهم امارات باشد، از مالیات معاف خواهد بود. اگر افسر گمرک تشخیص دهد که هدایا و بار همراه مسافر در محدوده مصرف شخصی و نه تجاری است، شما را از پرداخت مالیات معاف خواهد کرد.

 قوانین مربوط به انتقال لوازم منزل به دبی

اگر به تازگی قصد خرید ملک در دبی و یا اجاره ملک در دبی و اقامت در دبی از این طریق را دارید و می‌خواهید وسایل منزلتان را به دبی ارسال کنید برای معافیت مالیاتی باید نکاتی را در نظر بگیرید:

  • لوازمی که قصد انتقال آن را دارید باید در شمار کالاهای دست دوم قرار گیرد.
  • همینطور شما باید ثابت کنید که مدت‌ها خارج از دبی بوده‌اید و اکنون قصد زندگی و کار در دبی را دارید.
  • لوازم منزل باید حتما به نام شخصی که قصد اقامت در دبی را دارد ارسال شود.
  • شما باید لیست کامل لوازم منزلتان را به گمرک ارائه نمایید.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند 

پرسش‌های پرتکرار در زمینه قوانین فرودگاهی دبی

کالاهای ممنوع در فرودگاه دبی کدام ها هستند؟

انواع مواد مخدر (حشیش، کوکائین، هروئین، خشخاش، قرص‌های توهم زا) و کالاهایی که قرار است از کشورهای تحریم شده وارد شوند، عاج خام و شاخ کرگدن و ابزار و ماشین آلات قمار.

آیا می‌توانید فرودگاه دبی را برای توقف 12 ساعته ترک کنید؟

اگر عازم کشور سومی هستید و یک توقف طولانی در دبی دارید و می‌خواهید در مدت توقف وارد دبی شوید لازم است یک ویزای موقت که به همین منظور وجود دارد تهیه کنید.

چه مواردی را باید در فرودگاه به مسئولان گمرک اعلام کنید؟

مسافران ورودی، خروجی 18 ساله و بالاتر باید هرگونه وجه نقد یا چک، سفته، دستور پرداخت، فلزات گرانبها یا سنگ‌های موجود را با ارزش بیش از 60000 درهم یا معادل آن به ارز خارجی را به گمرک اعلام کنند.

5/5 - (3 امتیاز)

درخواست مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه خرید ملک در دبی، اخذ اقامت و کسب درآمد دلاری از طریق اجاره ملک دارید کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان حرفه‌ای ما به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند.