محله‌ های ایرانی نشین دبی

سال‌های سال است که ایرانیان، شهر دبی را به عنوان یکی از مقاصد مهاجرت جهت کار و سرمایه گذاری و موقعیت مناسب و رو به رشدی جهت خرید ملک در دبی انتخاب می‌کنند. با کمی تحقیق در می‌یابید تعداد زیادی از ایرانیان به‌ویژه هم‌وطنانمان از جنوب کشور، با انگیزه تجاری و بهره مندی از بازار رو به شد دبی به این شهر مهاجرت کرده‌اند.

 پیشینه این مهاجرت‌ها حتی گاهی به قبل از پیشرفت همه جانبه دبی باز می‌گردد. این مهاجران ایرانی که برای تجارت یا تحصیل به دبی می‌رفتند در محله‌هایی خاص ساکن می‌شدند و از آن پس این محله‌ها به عنوان محله‌های ایرانی‌نشین مشهور شد. یکی از دلایل تجمع ایرانی‌ها در این محله‌ها، سهولت در برقراری ارتباط روزمره بود. در این مقاله از عربلند به معرفی محله‌های ایرانی نشین دبی می‌پردازیم.

درخواست مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه خرید ملک در دبی، اخذ اقامت و کسب درآمد دلاری از طریق اجاره ملک دارید کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان حرفه‌ای ما به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند.

نام جوامع ایرانی در امارات

به دلیل نزدیکی جغرافیایی ایران و امارات متحده عربی، ایرانیان اولین گروه عمده مهاجران خارجی در منطقه بودند که سابقه آن به دهه 1810 میلادی باز میگردد. تخمین زده می‌شود که امروزه نزدیک به 500000 ایرانی در امارات زندگی می‌کنند که عمدتاً در دبی هستند و تقریباً 5 درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهد. 

 به نظر می‌رسد تعداد محله‌های ایرانی در دبی بیشتر از شهرهای دیگر امارات است. پس از دبی، شهرهای ابوظبی و شارجه بیشترین تعداد ایرانیان را در خود جای داده‌اند و در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. گفتنی است که شهرهای دیگر امارات نیز برای تحصیل و کار ویژگی‌های خودشان را دارند، اما دبی از هر نظر پیشرو است و با امکانات و تسهیلاتی مثل خرید اقساطی ملک در دبی جذابیت‌های سرمایه گذاری در این شهر دو چندان شده است.

محله های ایرانی نشین دبی

محله‌های ایرانی نشین دبی؛ معرفی 7 محله محبوب ایرانیان در دبی

فرهنگ اماراتی به عنوان آمیزه‌ای از فرهنگ‌های عربی شرقی، اسلامی و ایرانی با تأثیرات فرهنگ‌های شرق آفریقا، شبه قاره هند و در سال‌های اخیر غرب توصیف شده است. همین نزدیکی فرهنگی بین ایران و دبی سبب شده تا مردم ایران اشتیاق بیشتری برای مهاجرت به دبی داشته باشند. 

پیشرفت‌های دبی در سال‌های گذشته و روند رو به رشد این پیشرفت‌ها نیز دلیل دیگری برای این مهاجرت‌ است. از سوی دیگر ایرانیان از دیرباز در محله‌های خاص ساکن شده‌اند که همین موضوع سبب شده تا دیگر ایرانیان مهاجر نیز این محله‌ها را برای زندگی برگزینند. فهرستی از اسامی این محله‌ها به همراه توضیحات آنها در زیر ارائه شده است.

دبی مارینا؛ محله ایرانی در دبی

دبی مارینا از محله‌های ایرانی نشین در دبی است که ایرانیان زیادی در آن زندگی می‌کنند. دبی مارینا منطقه‌ای توسعه یافته در دبی است که به دلیل دسترسی به امکانات تفریحی شهرت دارد و آن را به مکانی مناسب برای سرمایه‌گذاری و زندگی تبدیل کرده است. اگر مایلید در مورد زندگی در این منطقه از دبی اطلاعات بیشتری به دست آورید، با مشاوران خودتان در شرکت عربلند تماس بگیرید.

پالم جمیرا؛ منطقه مجلل ایرانی نشین

این منطقه مجلل را ایرانیان به سبب وجود امکاناتی لوکس بسیار دوست دارند و یکی از محله‌های مورد پسند ایرانیان برای سکونت به شمار می‌رود. وجود هتل‌ها، مراکز خرید، آپارتمان‌ها و ویلاهای رو به دریا سبب شده است تا ایرانیان به سرمایه گذاری در این منطقه علاقه بیشتری نشان دهند. این منطقه برای ایرانیانی که به دنبال خرید ملک در پالم جمیرا یا اجاره خانه‌های مجلل و مدرن هستند بسیار مناسب به نظر می‌رسد. افزون بر ایرانی‌ها، مردمی از کشورهای مختلف دیگر مانند چین و اروپا نیز در این محله سکونت دارند. وجود مسجدی به همین نام در این منطقه سبب شده تا مسلمانان ایرانی بیشتری در این منطقه ساکن شوند. البته هزینه زندگی در این منطقه بیشتر از مناطق دیگر دبی است.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند

دیره، محله‌ای تاریخی و زیبا با دسترسی آسان

از دیگر محله‌های ایرانی نشین دبی می‌توان به منطقه دیره اشاره کرد. ایرانیانی که قصد اقامت در شهر زیبای دبی را دارند دیره را به دلیل دسترسی آسان به مراکز تجاری، تفریحی گزینه مناسبی برای اجاره یا خرید ملک می‌دانند. به همین منظور سالانه ایرانیان زیادی در این منطقه به خرید ملک اقدام می‌کنند یا در پروژه‌های گوناگون ساختمانی سهیم می‌شوند.

بستکیه، همنام شهر بستک هرمزگان

بستکیه از مناطق تاریخی معروف دبی است که ایرانیان بسیاری به ویژه جنوبی‌ها در آن سکونت دارند. بد نیست بدانید بستک، نام یکی از شهر‌های مهم استان هرمزگان است که بسیاری از اهالی آن در دبی زندگی می‌کنند. این منطقه تاریخی چندان در مسیر پیشرفت شهر دبی قرار نگرفته و بافت تاریخی خود را حفظ کرده است. البته چندی است مسئولان دبی در صدد ترمیم این بافت برآمده‌اند و این منطقه را به یکی از مقاصد محبوب توریستی دبی تبدیل کرده‌اند. ایرانیان خانه‌های متعددی با سبک‌های معماری اصیل ایرانی در بستکیه ساخته‌اند و نمایی زیبا به این محله داده‌اند.

مرکز شهر دبی با ساکنان ثروتمند ایرانی

مرکز شهر دبی یکی از مجلل‌ترین محله‌های ایرانی نشین دبی به شمار می‌آید. به گونه‌ای که بیشتر ایرانیان ثروتمند امکان سکونت در این منطقه را دارند. ویژگی‌های منحصر به فرد مانند وجود ساختمان‌ها و آسمان خراش‌های نمادین در منطقه داون تاون دبی مانند برج خلیفه (بلندترین برج جهان) و دبی مال (بزرگترین مرکز خرید دبی) سبب شده تا املاک در این منطقه بسیار گران‌تر از نقاط دیگر دبی باشد. مرکز شهر دبی در حال حاضر گرانترین محله برای سرمایه گذاری در حوزه مسکن به شمار می‌رود.

داماک هیلز؛ محله مجلل ایرانیان در دبی

داماک هیلز از دیگر محله‌های مرفه ایرانیان دبی است. ویلاهای میلیون دلاری در این منطقه ایرانیان علاقه‌مند به زندگی در مناطق لوکس دبی را جذب کرده است. اکثر ساکنان ایرانی این منطقه از طبقه مرفه هستند و در این منطقه به سرمایه‌گذاری از طریق خرید مسکن اقدام کرده‌اند. برای مطالعه بیشتر مقاله خرید ملک در داماک هیلز را مطالعه کنید.

میردیف؛ سکونت با قیمت مناسب

میردیف یکی از محله‌های ایرانی دبی است که خانه‌هایی با قیمت مناسب دارد. وجود امکانات تفریحی و رفاهی در کنار شمار زیادی خانه‌های با قیمت مناسب، مهاجران از جنوب آسیا از جمله ایران را به سکونت در این محله واداشته است. ایرانیان با سرمایه متوسط علاقه‌مند به خرید خانه در این منطقه هستند.

محله های ایرانی ها در دبی

مطالعه کنید: مناطق آزاد دبی برای خرید ملک

نحوه برخورد مردم دبی با ایرانیان

توجه به این نکته بسیار مهم است که کشور امارات و به خصوص شهر دبی از دیرباز ارتباط گسترده‌ای با ایرانیان به ویژه هم‌وطنان جنوب کشور داشته است. به گونه‌ای که امروزه شمار زیادی از مهاجران حاضر در دبی را ایرانیان تشکیل می‌دهند. حتی برخی ایرانیان نیز به عنوان شهروندان بومی دبی شناخته می‌شوند و سال‌های سال است درآن کشور ساکن شده‌اند.

از این‌رو نگاه مردم دبی به ایرانیان در کل مثبت و روابط خوبی بین آنان برقرار است. از سوی دیگر دبی به عنوان شهری با ظرفیت بالای گردشگر و مهاجر از سراسر دنیا شناخته می‌شود و تمامی امکانات فرهنگی و رفاهی برای مهاجران از همه جهان به ویژه ایران فراهم شده است.

مزایای زندگی ایرانیان در محله‌های ایرانی نشین

یکی از مزایای زندگی در محله‌های ایرانی نشین دبی این است که ایرانیان می‌توانند با زبان مادری و بدون تسلط به زبان عربی با دیگران ارتباط برقرار کنند. این موضوع در ایجاد بستر مناسب  برای زندگی راحت‌تر بسیار ضروری است. افزون بر این، زندگی در کنار هم‌وطنان در یک کشور دیگر امتیازی است که مشکلات روحی اوایل مهاجرت را از بین می‌برد و در پیشرفت کاری شما بسیار موثر است. پس برای سرمایه گذاری در املاک دبی بهتر است این نکات را در نظر داشته باشید. مشاوره با شرکت عربلند برای آگاهی بیشتر از چند‌و‌چون سرمایه گذاری موفق در بخش املاک و شیوه‌های گوناگون سرمایه‌گذاری، تجربه‌ای شیرین از خرید ملک در دبی را برایتان در پی خواهد داشت.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند

پرتکرار‌ترین پرسش‌ها در زمینه محله‌های ایرانی نشین دبی

چرا ایرانیان در برخی نقاط دبی بیشتر سکونت دارند؟

پیشینه تاریخی حضور ایرانیان در برخی مناطق، سبب شده تا جامعه ایرانیان مهاجر در نزدیکی دیگر هموطنانشان ساکن شوند.

آیا مردم امارات با زبان فارسی آشنا هستند؟

امارات با ایران مرز دریایی مشترک دارد و در نتیجه حضور فارسی زبانان به ویژه در امارات شمالی مانند شارجه و راس الخیمه کاملاً محسوس است. زبان فارسی نه تنها توسط ایرانیان مقیم خارج بلکه توسط اماراتی‌هایی که دارای پیوندهای خانوادگی یا تجاری با ایران هستند نیز صحبت می‌شود و برخی مردم امارات زبان فارسی را درک می‌کنند.

چند ایرانی در امارات وجود دارد؟

امارات متحده عربی در حال حاضر میزبان بیش از 500000 ایرانی است که بیشتر آنها در دبی زندگی می‌کنند. باشگاه ایرانیان در دبی، اصلی‌ترین باشگاه اجتماعی ایرانیان است. ایرانیان دبی شامل جوامع کوچکی از بلوچ‌ها و عرب‌های ایرانی، هرمزگانی و لارستانی هستند.

4.7/5 - (21 امتیاز)

درخواست مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه خرید ملک در دبی، اخذ اقامت و کسب درآمد دلاری از طریق اجاره ملک دارید کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان حرفه‌ای ما به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند.