اقامت دبی با خرید ملک | راهی آسان و پرسود برای زندگی در دبی

بی‌شک دبی شهری پرطرفدار با فرصت‌های فراوان است. هم برای کسانی که به مهاجرت فکر می‌کنند و هم برای افرادی که در پی سرمایه‌گذاری‌های پرسود هستند. اما افرادی که با سرمایه‌گذاری قصد دارند اقامت دبی را دریافت کنند باید از قوانین مربوط به اقامت دبی اطلاعات کافی داشته باشند. از آنجا که یکی از گزینه‌های دریافت اقامت در دبی، سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در دبی است، در این مقاله از عربلند به بررسی شیوه‌های گوناگون اقامت با سرمایه‌گذاری ملکی می‌پردازیم. در ادامه توضیح خواهیم داد که چگونه می‌توانید با خرید ملک در دبی متناسب با میزان سرمایه گذاری اقامت دبی را به دست آورید. 

درخواست مشاوره رایگان

آیا اخذ ویزای اقامت دبی از طریق سرمایه گذاری املاک امکان پذیر است؟

آیا اخذ ویزای اقامت دبی از طریق سرمایه گذاری املاک امکان پذیر است؟

کلان شهر فوق مدرن دبی مملو از شگفتی‌ها است و همین جذابیت‌ها سبب می‌شود تا بسیاری دبی را برای زندگی انتخاب کنند. این موضوع فرصت‌های زیادی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است و دولت امارات قوانین قدیمی ویزا را به روشی مناسب برای سرمایه‌گذاران بازنگری کرده است تا ضمن ایجاد اعتماد برای سرمایه‌گذاران، جریان نقدینگی در بازار املاک و مستغلات را افزایش دهد. طبق قوانین دبی، می‌توان با خرید ملک در دبی برای ویزای اقامت امارات اقدام کرد. به این ترتیب به‌عنوان یک سرمایه‌گذار، می‌توانید از میان گزینه‌های گوناگون املاک و با استفاده از تسهیلاتی مثل پیش خرید خانه در دبی،  یکی از انواع ویزای امارات را دریافت کنید. 

چرا مردم برای خرید خانه و اخذ اقامت، دبی را انتخاب می‌کنند؟

چرا مردم برای خرید خانه و اخذ اقامت، دبی را انتخاب می‌کنند؟

همانطور که احتمالا می‌دانید، دبی در چند سال گذشته به یک مرکز تجاری بزرگ در خاورمیانه تبدیل شده است و امارات متحده عربی هر ساله سرمایه گذاران زیادی را جذب می‌کند. در نخستین نگاه باید گفت دبی یکی از بهترین مراکز تجاری در جهان است. سبک زندگی مدرن، چشم اندازهای متنوع، شبکه جاده‌ای کارآمد و شهرت دبی، این شهر را در جهان پرآوازه کرده است. در سال های اخیر دولت تسهیلات بسیار قابل توجهی را برای سرمایه گذاری در بخش املاک در نظر گرفته که این خود دلیل موجهی برای استقبال سرمایه گذاران به شمار می‌رود. یکی از این موارد، معافیت مالیاتی برای خریداران ملک در دبی است. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله مالیات در دبی را مطالعه کنید.

از سوی دیگر بازده خوب و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار سودآور از دیگر مزیت‌های فعالیت در بخش املاک و مستغلات دبی است. از دیگر مزایا می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • با ویزای ملکی در دبی می‌توانید تا زمانی که بخواهید در امارات بمانید.
  • در صورت خرید ملک در دبی و اخذ اقامت، می‌توانید به راحتی حساب بانکی امارات باز کنید. (راهنمای افتتاح حساب بانکی در دبی)
  • افرادی که ویزای سرمایه‌گذاری ملک در دبی دارند می‌توانند گواهینامه رانندگی امارات را دریافت کنند. (نحوه دریافت گواهی‌ نامه رانندگی در دبی)
  • اقامت دبی به شما این امکان را می‌دهد که مجوز تجارت خود را به راحتی تمدید کنید.
انواع مختلف ویزای املاک دبی چیست؟

انواع مختلف ویزای املاک دبی چیست؟

دولت امارات چندین نوع ویزا را به کسانی که می‌خواهند وارد این کشور شوند ارائه می‌دهد. به گونه‌ای که به میزان سرمایه گذاری شما در بخش املاک و مستغلات در کشور ویزای دو ساله قابل تمدید امارات، ویزای اقامت 5 ساله، ویزای اقامت 10 ساله برای شما صادر خواهد شد. به تازگی دولت امارات تغییراتی در میزان هزینه سرمایه‌گذاری برای اخذ اقامت ایجاد کرده است. به گونه‌ای که حداقل میزان سرمایه گذاری در بخش املاک از 1 میلیون درهم به 750 هزار درهم کاهش یافته است.

شرایط جدید دریافت ویزای اقامت دو ساله دبی با خرید ملک

اگر ارزش ملک شما بیش از 750 هزار درهم باشد، می‌توانید ویزای سرمایه‌گذار ملکی دو ساله بگیرید و مانند یک مقیم امارات زندگی کنید. برای مثال می‌توانید برای گواهینامه رانندگی، موبایل و … اقدام کنید. همچنین  شما می‌توانید روند درخواست اقامت برای بستگان خود را آغاز کنید و از سبک زندگی مدرن در دبی برای مدت زمان مشخصی که در ویزا درج شده است لذت ببرید.

1

ویزای پنج ساله اقامت دبی با خرید ملک

به دنبال تغییرات جدید در قوانین اقامت، میزان سرمایه گذاری در بخش مسکن برای دریافت اقامت 5 ساله مبلغ 1 میلیون درهم عنوان شده است. توجه داشته باشید اگر می‌خواهید این ویزا را دریافت کنید،  نباید از وام برای خرید خانه استفاده کنید. همچنین تا سه سال حق فروش خانه را نخواهید داشت. ویزای پنج ساله از طریق خرید خانه در دبی به شما این امکان را می‌دهد که برای اقامت افراد خانواده نیز اقدام کنید.

2

ویزای 10 ساله املاک دبی

سرمایه گذارانی که می‌خواهند ویزای بلند مدت‌تری برای اقامت طولانی در دبی داشته باشند لازم است به میزان 2000000 درهم در بخش املاک سرمایه گذاری کنند.  مانند ویزای 5 ساله دبی، این سرمایه‌گذاری نیز باید بدون استفاده  از وام صورت گیرد و خریدار باید سرمایه خود را حداقل به مدت سه سال نگه دارد. 

3
برای دریافت اقامت دبی با خرید ملک چه شرایطی لازم است؟

برای دریافت اقامت دبی با خرید ملک چه شرایطی لازم است؟

دریافت اقامت دبی در شکل‌های گوناگون، پیش از هرچیز منوط به داشتن شرایطی است که بدون داشتن آن‌ها، حتی با اثبات تمکن مالی نیز، هرگز اقامت دبی را دریافت نخواهید کرد:

داشتن حداقل 21 سال: اقامت دبی به تمام افراد بالای 21 سال تعلق می گیرد. طبیعی است سرپرستان خانواده، پس از دریافت اقامت خود می توانند برای فرزندان زیر 21 سال خود نیز اقدام کنند.

نداشتن پیشینه کیفری: یکی از مهمترین موارد برای دریافت اقامت دبی، نداشتن سوء پیشینه کیفری است. در این زمینه حساسیت بسیار در امارات وجود دارد.

حداقل تمکن مالی کافی: برای سرمایه گذاری در دبی حداقل 750 هزار درهم نیاز خواهید داشت. با این مبلغ می‌توانید ملک متناسب را در مناطق گوناگون دبی خریداری کنید. البته ملک حتماً باید مسکونی و در یکی از مناطق آزاد دبی برای خرید ملک باشد. همچنین نکته قابل توجه این است که  سرمایه‌گذاران می‌توانند اقامت دبی را با خرید چند ملک که در مجموع ارزش آنها حداقل 750هزار درهم است به دست آورند. پس اجباری برای سرمایه‌گذاری بر روی یک ملک وجود ندارد. 

ARABLAND

چه مدارکی برای دریافت اقامت دبی با خرید ملک لازم است؟

  • سند مالکیت ملک خریداری شده
  • 3 عکس در اندازه پاسپورت
  • گذرنامه
  •  ویزای توریستی
  • گواهی عدم سو پیشینه 
  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • بیمه سلامت پزشکی
با مشاورین عربلند در ارتباط باشید

ما در همه مراحل خرید کنارتان هستیم تا بهترین پروژه‌ها را به شما نشان دهیم.

می‌توانید از نقاط مختلف دنیا به دفاتر ما در کشورهای مختلف بیایید و قرارداد ببندید.
ما در بستن قرار داد و تنظیم اجاره خانه همراهتان هستیم.
مراحل دریافت اقامت دبی از طریق خرید ملک

مراحل دریافت اقامت دبی از طریق خرید ملک

پس از بررسی صلاحیت برای دریافت اقامت دبی، لازم است مراحلی را برای اخذ اقامت طی کنید.

در مرحله اول لازم است برای ویزای اقامت درخواست دهید.  اصل سند ملک خریداری شده، گذرنامه، ویزای فعلی و عکس متقاضیان در اندازه پاسپورت باید به فرم درخواست ضمیمه شود.

1

مدارک بایستی به اداره املاک دبی (DLD) ارسال گردد. اداره املاک دبی نامه‌ای را به عنوان اثبات مدارک در اختیار شما قرار می‌دهد.

2

در مرحله بعد نامه دریافت شده از DLD را به اداره پلیس ارائه می‌کنید. در این مرحله برای شما و همراهانتان گواهی عدم سوء پیشینه صادر خواهد شد. سپس لازم است گواهی عدم سوء پیشینه را نیز به مدارک موجود در اداره املاک دبی بیافزایید.

3

در ادامه لازم است از مشاوره کارشناسان خبره در این زمینه بهره ببرید. مشاوران عربلند با تخصص لازم در زمینه دریافت اقامت با خرید ملک در دبی همواره در کنار شما هستند. 

4
مناطق آزاد برای خرید ملک و دریافت اقامت در دبی

مناطق آزاد برای خرید ملک و دریافت اقامت در دبی

سرمایه گذاران می‌توانند در مناطق گوناگون دبی برای خرید ملک اقدام کنند. سپس شما و خانواده‌تان می‌توانید ویزای اقامت خود را در دبی دریافت کنید. در این بخش لیست بهترین مناطق دبی برای سرمایه گذاری را به همراه قیمت ملک در دبی به صورت تقریبی در این نواحی آورده ایم:

خرید ملک و اخذ اقامت دبی با عربلند آسان خواهد شد

اگر قصد دریافت اقامت در دبی با خرید ملک را دارید، دانستن قوانین در مراحل مختلف بسیار ضرورت دارد. چرا که ناآشنایی با پروسه خرید ملک تا دریافت اقامت ممکن است شما را با چالش‌های جدی روبه رو کند. از این رو انتخاب یک مشاور املاک در دبی در این مسیر در وقت و هزینه شما صرفه جویی خواهد کرد و شما را خیلی آسان به مرحله دریافت اقامت خواهد رساند. مشاوران ما در شرکت عربلند با تجربه 18 ساله در خرید و فروش ملک در دبی و آشنایی کامل با روند اخذ اقامت با خرید ملک همواره همراه بسیار مطمئنی برای شما خواهد بود.

درخواست مشاوره رایگان

پرسش های پرتکرار درباره اقامت دبی با خرید ملک

این روش مزیت‌هایی از جمله  معافیت‌های مالی، امنیت سرمایه‌گذاری و سهولت رفت و آمد به ایران را به همراه دارد.

در مقابل، مهاجرت از طریق کار شاید به پایانی دلخواه نزدیک نشود. مهاجرت از طریق تحصیل نیز هزینه‌های بسیار بالایی دربر خواهد داشت.

متقاضیان لازم است تابعیت غیر اماراتی، سلامت جسمی و روانی، عدم سوء پیشینه و عدم منع ورود به امارات را دارا باشد. همچنین درخواست دهنده باید حداقل 21 سال سن داشته باشد. داشتن گذرنامه معتبر و ویزای ورود به امارات و تمکن مالی برای خرید ملک از دیگر شرایط لازم است.

مراحل خود را با مشاور املاک عربلند پیش ببرید و بین 2 تا 4 هفته پس از خرید، ویزای اقامت خود را دریافت کنید.