خرید ملک در دبی | بهترین سرمایه گذاری 2024

موضوع خرید ملک به عنوان سرمایه گذاری آنهم وقتی پای سرمایه‌ای هنگفت در میان باشد کمی دلهره آور است. اما نگران نباشید و قدم به قدم، مسیر درست و مطمئن را طی کنید. مهم نیست کجا زندگی می‌کنید؛ اگر به فکر خرید خانه در دبی برای سرمایه گذاری یا هر هدف دیگری هستید باید از ملاحظات قانونی مرتبط با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات دبی آگاه باشید. برای رسیدن به این مهم، یافتن مشاوری مطمئن، بسیار اهمیت دارد. می‌توانید با پر کردن فرم پیش رو با مشاوران عربلند در ارتباط باشید.

درخواست مشاوره رایگان

چرا در دبی ملک بخریم؟

نرخ بازگشت سرمایه بالا با خرید ملک

بازده سرمایه گذاری ملک در دبی به خصوص از طریق اجاره ملک در دبی ، درصد خوبی از قیمت خرید ملک است. بنابراین سرمایه گذاران به دلیل امید به بازگشت سرمایه در کوتاه مدت، به خرید ملک در دبی علاقه نشان می‌دهند. زیرا مالک حتی زمانی که در دبی نیست می‌تواند با اجاره دادن ملک به توریست‌ها درآمد دلاری قابل توجهی داشته باشد. به طور متوسط، سرمایه گذاران می‌توانند بازدهی ناخالص اجاره بین 5 تا 9 درصد را به دست آورند.

1

معافیت مالیاتی برای خریداران خارجی املاک در دبی

پس از خرید ملک در دبی و پرداخت هزینه انتقال به دپارتمان اراضی دبی، هیچ مالیاتی برای سرمایه گذاران خارجی بر روی املاک سرمایه گذاری وجود ندارد. این موضوع به افزایش سود حاصل از سرمایه گذاری املاک کمک می‌کند. جهت مطالعه بیشتر مقاله مالیات در دبی را مطالعه کنید.

2

دبی، شهری درحال توسعه؛ همگام با تکنولوژی

جمعیت دبی دائماً در حال افزایش است. این شهر مقصد محبوب بسیاری از گردشگران به شمار می‌رود و فرصت‌های توسعه مداوم در جای جای شهر به چشم می‌خورد. بسیاری از مناطق دبی به سرعت در حال توسعه هستند و فناوری نوآورانه جدید و ساختارهای مورد توجه، بخش بزرگی از منطقه شده است.

3

ویزای اقامت در قبال خرید خانه در دبی

سرمایه گذاران خارجی که ملکی را در دبی خریداری می‌کنند، واجد شرایط دریافت اقامت دبی با خرید ملک هستند. مدت زمان این ویزاهای اقامت تقریباً متناسب با ارزش قیمت ملک خریداری شده است.

  • برای گرفتن اقامت 2 ساله دبی کافی است ملکی با حداقل ارزش 750 هزار درهم خریداری کنید. البته می توانید چند ملک نیز با این مبلغ بخرید و تا زمانی که صاحب ملک هستید اقامت شما قابل تمدید است. 
  •  قانون جدید دبی خبر از اعطای اقامت 10 ساله یا ویزای طلایی، در قبال خرید ملکی با ارزش 2 میلیون درهم می‌دهد.  البته شما لازم نیست تمام مبلغ را یکجا پرداخت کنید. یعنی با پرداخت 1 میلیون درهم، اقامت طلایی 10 ساله (گلدن ویزای امارات) را دریافت خواهید کرد و باقی مبلغ را می‌توانید به صورت اقساط پرداخت کنید. 
4

قیمت ملک در دبی ارزان تر از مقیاس جهانی

بسیاری از املاک در دبی ارزان‌تر از سایر نقاط جهان با بازده اجاره مشابه هستند. طبق شاخص جهانی املاک و مستغلات، املاک دبی در مقایسه با بازارهای مسکن آسیا، آمریکای شمالی و اروپا قیمت مناسبی دارد.  دبی در آخرین رتبه بندی جهانی نقاط مهم املاک جهانی رتبه 34 را به دست آورده است، به گونه‌ای که میانگین هزینه دبی در مقایسه با سایر مقاصد اصلی در سراسر جهان یکی از کمترین هزینه‌ها است. هزینه متوسط در یکی از مقاصد گردشگری مجلل تقریباً 8400 دلار آمریکا در هر متر مربع است و یکی از بهترین مکان‌ها برای سرمایه گذاری برای بهره مندی از مزایای بلند مدت است.

5

بهترین مناطق برای خرید خانه در دبی

شهروندان امارات متحده عربی یا شورای همکاری خلیج فارس (GCC) می‌توانند در هر نقطه از دبی صاحب ملک شوند، در حالی که سرمایه گذاران خارجی می‌توانند  فقط در مناطقی که توسط حاکم امارات تعیین شده است ملک خریداری کننددر ادامه برخی از مناطق مجاز دبی برای خریداران خارجی ملک را به شما معرفی می‌کنیم. توجه داشته باشید که تمام اعداد و ارقام ارائه شده برای املاک کاملا تقریبی است.

نخل جمیرا که بین سال‌های 2001 تا 2006 ساخته شده است، مجموعه‌ای از جزایر دست ساز در خلیج فارس است. این منطقه با ترکیبی از واحدهای تجاری و مسکونی، در بین سرمایه گذاران و گردشگران محبوب است. میانگین قیمت فروش یک آپارتمان در پالم جمیرا 3.4 میلیون درهم یا تقریباً 926000 دلار آمریکا یا 789000 پوند است که آن را به گران ترین منطقه در دبی تبدیل می‌کند. میانگین قیمت فروش یک خانه باغ 18.5 میلیون درهم است که 5 میلیون دلار آمریکا یا 4.3 میلیون پوند است.
متوسط بازده ناخالص اجاره برای یک آپارتمان 5.33 درصد برای آپارتمان‌ها و 3.39 درصد برای خانه‌های باغ است. موقعیت توریستی پالم جمیرا آن را به مکانی فوق العاده برای سرمایه گذاری و همچنین اجاره کوتاه مدت تبدیل می‌کند.

سیتی واک دبی در منطقه جمیرا قرار دارد و دومین منطقه گران دبی است. میانگین قیمت فروش یک آپارتمان تقریباً 3.2 میلیون درهم است که تقریباً 872000 دلار آمریکا یا 740000 پوند است.
این منطقه عمدتاً یک منطقه شهری است که دارای امکانات خرید، سرگرمی و رستوران برای ساکنان و گردشگران است. متوسط بازده اجاره ناخالص برای آپارتمان‌های سرمایه گذاری در این منطقه 5.25٪ است.
میانگین قیمت فروش یک خانه باغ 18.5 میلیون درهم است که 5 میلیون دلار آمریکا یا 4.3 میلیون پوند است.
متوسط بازده ناخالص اجاره برای یک آپارتمان 5.33 درصد برای آپارتمان‌ها و 3.39 درصد برای خانه‌های باغ است. طبیعت توریستی پالم جمیرا آن را به مکانی فوق العاده برای سرمایه گذاری در فرصت‌های اجاره کوتاه مدت تبدیل می‌کند.

اقامتگاه ساحلی جمیرا، یکی دیگر از مطلوب‌ترین و گران‌ترین مناطق دبی است که میانگین قیمت فروش آپارتمان آن تقریباً 2.4 میلیون AE یا 650000 دلار است. این مبلغ تقریباً 550000 پوند برآورد می‌شود. این منطقه در خط ساحلی خلیج فارس قرار دارد و در سال 2010 تکمیل شد. متوسط بازده اجاره ناخالص 4.76 درصد است و فرصتی جذاب برای سرمایه گذاران خارجی به دنبال سرمایه گذاری در املاک اجاره کوتاه مدت به شمار می‌آید.
مارینا دبی منطقه‌ای است که بازده ناخالص اجاره در آن برای آپارتمان‌ها 6.3 درصد است و میانگین قیمت فروش تقریباً 1.6 میلیون درهم است که 436000 دلار آمریکا یا 370000 پوند است. این شهر کانال مصنوعی هنوز تکمیل نشده است، اما انتظار می‌رود خانه‌هایی برای حدود 120000 نفر فراهم کند.
عربین رنچز منطقه‌ای ویلایی سرپوشیده در دبی است که در سال 2004 راه اندازی شد. سه مرحله برای توسعه این منطقه وجود دارد که مرحله سوم هنوز تکمیل نشده است. تقریباً 6000 خانه در این منطقه تا به امروز ساخته شده که  به همراه مراکز خرید، یک باشگاه گلف و یک مرکز سوارکاری، مجموعه‌ای دلپذیر و پرطرفدار را پدید آورده است. متوسط بازده اجاره در Arabian Ranches 4.9٪ است و میانگین قیمت یک ویلا تقریباً 6.2 میلیون درهم برآورد می‌شود  که تقریباً 1.7 میلیون دلار آمریکا یا 1.4 میلیون پوند است. مقرون به صرفه ترین املاک در Arabian Ranches در Al Reem قرار دارد، در حالی که گران ترین ویلاها در Polo Homes قرار گرفته‌اند.

مرکز شهر دبی محل قرار گرفتن برخی از مشهورترین مکان‌های دیدنی دبی است. به همین دلیل هر ساله تعداد زیادی از گردشگران از مرکز شهر دبی بازدید می‌کنند.
تعداد زیادی از مردم در این منطقه به دنبال اجاره کوتاه مدت ملک در دبی هستند و آن را به گزینه‌ای بسیار محبوب برای سرمایه گذاران خارجی تبدیل می‌کند. بسیاری از این گردشگران مایل به اجاره خانه در این منطقه هستند که این منطقه را برای خرید خانه جذاب می‌کند. میانگین قیمت فروش یک آپارتمان کمی بیش از 2.1 میلیون درهم است که 572000 دلار آمریکا یا 485000 پوند برآورد می‌شود. متوسط بازده اجاره ناخالص 5.43 درصد است و در مقایسه با بسیاری از مناطق محبوب دیگر در دبی، فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید.

قوانین مربوط به خرید ملک در دبی

باید گفت آشنایی با قوانین خرید ملک در هر کشور خارجی از نخستین ضرورت‌های سرمایه گذاری است. جنبه‌های قانونی خرید املاک برای فروش در دبی نیز در قانون املاک شماره 7 که در سال 2006 تنظیم شده قابل رویت است. ماده 4 قانون شماره 7 سال 2006 مشخص می‌کند که چه کسانی می‌توانند در دبی ملک بخرند و مالک شوند. طبق قانون، شما می‌توانید در هر نقطه از دبی املاک و مستغلات بخرید اگر یک شهروند امارات متحده عربی یا یک شهروند شورای همکاری خلیج فارس باشید.
طبق همین قانون، خارجی‌ها نیز می‌توانند املاک را فقط در مناطقی که برای مالکیت اموال خارجی تعیین شده است، خریداری کنند.
انواع مختلفی از مالکیت برای خارجی ها در دبی وجود دارد، از جمله مالکیت آزاد و اجاره. حقوق خریدار، تفاوت اساسی بین مالکیت ملکی آزاد و اجاره ای در دبی است. وقتی خانه‌ای را به صورت اجاره‌ای خریداری می‌کنید، برای مدت معینی از حقوق مالکیت برخوردار خواهید بود. با این حال، زمانی که ملکی را به صورت آزاد خریداری می‌کنید، مالکیت کامل ملک و زمینی که در آن ساخته شده است را خواهید داشت. برای مطالعه بیشتر مقاله قوانین خرید ملک در دبی را مطالعه کنید.

مراحل قانونی برای خرید ملک در دبی (چگونه در دبی خانه بخریم؟)

چه به دنبال خانه‌ای عالی برای زندگی و یا به دنبال سرمایه گذاری در املاک باشید، خرید ملک در دبی نسبتا ساده است. پنج مرحله قانونی اولیه برای خرید ملک در دبی وجود دارد.

تنظیم قرارداد بین خریدار و فروشنده

پس از یافتن ملک مناسب در بهترین سایت خرید خانه در دبی، به مرحله برگزاری جلسه مذاکره می‌رسیم.  وقتی تصمیم دارید به صورت نقدی خرید کنید مذاکرات رو در رو بهتر پیش می‌رود. اما زمانی که بناست با وام مسکن خریدتان را انجام دهید نمی‌توانید بر سر قیمت نهایی چانه زنی کنید.  اگر چه شما می‌توانید این مرحله را بدون مشاور املاک یا وکیل  نیز انجام دهید، اما بهتر است با مشاوری صادق و باتجربه مذاکرات را پیش ببرید تا  خیالتان از هر نظر آسوده باشد. چه بسا موارد ناگفته‌ای در معاملات پیش می‌آید که از دید شما پنهان می‌ماند و تنها مشاوران توانا می‌توانند آن را به شما گوشزد کنند، اما به هر روی در این مرحله  نباید هیچ ابهامی بین شما و فروشنده باقی بماند. درباره قیمت نهایی، نحوه پرداخت و دیگر عوامل مهم صد در صد به توافق برسید.

1

امضای قرارداد فروش

دومین مرحله قانونی در خرید ملک در دبی، امضای قرارداد فروش است که به عنوان یادداشت تفاهم (MOU) نیز شناخته می‌شود.  MOU یا فرم F در دبی یکی از فرم‌های املاک RERA است. قرارداد F در وب سایت رسمی اداره زمین دبی قرار دارد. معمولاً مشاور املاک قرارداد را برای شما آماده می‌کند. 
پس از آماده شدن قرارداد، خریدار و فروشنده باید آن را در حضور شاهد (معمولاً نماینده) در دفتر امین ثبت امضا کنند. خریدار همچنین باید 10% سپرده استاندارد ملک را به متولی ثبت بپردازد که پس از نهایی شدن نقل و انتقال ملک بازگردانده خواهد شد. قرارداد فروش را امضا کنید تا معامله رسمی شود.

2

درخواست برای گواهی عدم اعتراض

مرحله بعدی به دریافت گواهی “بدون نظر” یا (NOC) مربوط می‌شود. (NOC) یک سند حقوقی مهم است که توسط یک سازمان، آژانس یا حتی افراد صادر می‌شود و اظهار می‌دارد که با شرایط مندرج در سند کاملا موافق است. خریدار لازم است این گواهی را از فروشنده دریافت کند. دریافت (NOC) به این معنی است که خریدار تمام شرایط لازم را برای مالکیت دارد و همه هزینه‌های لازم را پرداخت کرده است.

3

اعمال انتقال مالکیت با DLD

هنگامی که NOC را دریافت کردید، آخرین مرحله قانونی خرید ملک در دبی، ملاقات با فروشنده در دفتر دپارتمان زمین دبی برای اجرایی شدن انتقال است. برای عملی شدن انتقال ملک، قبل از مراجعه به دفتر DLD باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

پس از انجام تشریفات، سند مالکیت جدیدی به نام شما صادر می‌شود و شما رسماً صاحب ملک در دبی خواهید شد.

4

تحویل کلید خانه

پس از انجام تشریفات، شما صاحب ملک در دبی خواهید شد. از ابتدا تا تحویل کلید و خرید  قانونی خانه در دبی بین دو تا ده هفته طول می‌کشد. اگر ملک قبلاً رهن شده باشد یا با رهن خریداری شده باشد، معمولاً این روند بیشتر به طول می‌انجامد.

5
ARABLAND

هزینه‌های لازم برای خرید ملک در دبی

هزینه‌های دپارتمان زمین دبی : 4 درصد ارزش ملک + 430 درهم برای زمین یا 40 درهم برای خارج از طرح یا 580 درهم هزینه مدیریت برای آپارتمان‌ها و دفاتر
هزینه ثبت ملک زیر 500000 درهم: 2000 درهم + 5% مالیات بر ارزش افزوده
هزینه ثبت ملک بالاتر از 500000 درهم: 4000 درهم + 5% مالیات بر ارزش افزوده
هزینه صدور سند مالکیت: 250 درهم
حق الزحمه نماینده: 2% از ارزش ملک

برای خرید ملک در دبی با ما در ارتباط باشید

ما در همه مراحل خرید کنارتان هستیم تا بهترین پروژه‌ها را به شما نشان دهیم.

می‌توانید از نقاط مختلف دنیا به دفاتر ما در کشورهای مختلف بیایید و قرارداد ببندید.
مادر بستن قرار داد و تنظیم اجاره خانه همراهتان هستیم.

نکاتی که هنگام خرید ملک در دبی باید در نظر بگیرید

هنگام خرید ملک در دبی چقدر مالیات می‌پردازم؟

هیچ مالیات بر درآمد یا مالیات بر ارث قابل پرداخت برای اموال در دبی وجود ندارد. با این حال، زمانی که ملکی به آنها منتقل می‌شود، 4 درصد هزینه انتقال به اداره زمین دبی پرداخت می‌شود. علاوه بر این، ماهانه «هزینه مسکن» معادل 5 درصد از میانگین ارزش اجاره منطقه قابل پرداخت است. همین درصد ناچیز مالیات خرید ملک در دبی، گزینه بسیار جذابی برای سرمایه گذاران خارجی خواهد بود. 

خرید ملک آماده یا در حال ساخت (پروژه off-plan)؟

خرید ملک off-plan معمولا مقرون به صرفه تر است، اما برخی از خریداران ترجیح می‌دهند خانه‌های آماده بخرند. اگر در حال معامله ملک در حال ساخت در دبی هستید حتما درباره سازنده و پیمانکار تحقیق کنید. شما می‌توانید پروژه‌ها و وضعیت آنها را در  برنامه REST دپارتمان زمین دبی استعلام نمایید. این برنامه اطلاعات دقیقی در مورد یک پروژه و آخرین به روز رسانی وضعیت آن در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اگر در حال خرید ملک دست دوم هستید، باید اطمینان حاصل کنید که از مالک قانونی خرید می‌کنید و هیچ گونه حقوق معلق یا وام مسکنی در مقابل ملک وجود ندارد.

مالکیت به شیوه پیش خرید (off-plan)

در این شیوه خرید، سرمایه گذاری پیش از ساخت یا تکمیل پروژه ملک آغاز می‌شود. خریدار بنا به مفاد قرار داد با پرداخت 10 یا 20 درصد از ارزش پروژه در حال ساخت، صاحب ملک می‌شود. البته امضای SPA یا توافقنامه خرید و فروش در این نوع سرمایه گذاری ضروری است. باقی مانده ارزش ملک نیز طبق توافق به مرور زمان و همگام با ساخت و ساز از خریدار دریافت خواهد شد.  

با خرید از این طریق می‌توانید با پولتان در چند طرح off-plan سرمایه گذاری نمایید. همینطور این امکان برایتان فراهم است که ملک پیش خرید شده را پیش از اتمام پرژه به فروش برسانید. اگر هم قصد سکونت داشته باشید، شما صاحب ملک نوساز و دست اول، با قیمت تمام شده بسیار مقرون به صرفه‌ای هستید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله خرید اقساطی ملک در دبی را مطالعه کنید.

مشکلات احتمالی هنگام خرید ملک در دبی

برخی از مشکلاتی که سرمایه گذاران خارجی املاک و مستغلات می توانند هنگام خرید ملک در دبی با آن مواجه شوند عبارتند از:

کلاهبرداری ها

خرید ملک در محله اشتباه

خرید املاک جعلی

فروش املاک بدون حق قانونی فروش

خرید ملک با قیمت بسیار بالا

مدارک و سند نادرست و جعلی

بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات هنگام خرید ملک در دبی این است که آژانس‌های املاک را بررسی کنید تا مطمئن شوید که ثبت نام‌ها صحیح انجام شده است. قبل از شروع فرآیند خرید ملک، باید مطمئن شوید که عامل املاک یا سازنده ملک در سازمان تنظیم مقررات املاک (RERA) ثبت شده باشد. علاوه بر این، سرمایه گذاران خارجی باید اطمینان حاصل کنند که کارگزار املاک آنها مدارک صحیح را برای خرید ملک، از جمله یک یادداشت تفاهم (MOU) و یک گواهی عدم اعتراض (NOC) را تکمیل کرده است.

اطمینان از داشتن یک مشاور املاک در دبی که به آن اعتماد دارید تا شما را در این فرآیند راهنمایی کند،  بسیار حیاتی است. مشاور املاک عربلند یکی از با سابقه ترین آژانس‌های املاک دبی است که در زمینه فروش املاک در پرطرفدارترین مناطق دبی تخصص دارد.  عربلند به شما اطمینان می‌دهد که ملک مناسب را بر اساس نیازها، شرایط و بودجه شما رصد کند و در عین حال در طول فرایند خرید و پس از آن  شما را تنها نمی‌گذارد.

پرسش های پرتکرار درباره خرید ملک در دبی

برای خرید ملک در دبی اولین قدمی که برمیدارید، انتخاب یک مشاور با تجربه در این زمینه است. بنابراین شما هم می‌توانید از طریق شماره تماس 00971503008018 با مشاوران عربلند در تماس باشید تا بهترین و لوکس‌ترین پروژه‌ها متناسب با شرایط شما را معرفی کنیم.

بله، خارجی‌ها می‌توانند در مناطق مشخص شده برای مالکیت املاک خارجی در دبی ملک خریداری کنند. این مناطق توسط حاکم دبی تعیین می‌شوند و شامل مناطقی مانند پالم جمیرا، مرکز شهر دبی، مارینا دبی و جمیرا بیچ رزیدنس است.

درخواست مشاوره رایگان

4.6/5 - (19 امتیاز)