روش‌ های سرمایه گذاری در دبی [راهنمای جامع سود آوری 2024]

روش‌ های سرمایه گذاری در دبی را می‌توان بر اساس دوره تصدی به دو دسته اصلی یعنی برنامه‌های سرمایه گذاری کوتاه مدت و برنامه‌های سرمایه گذاری بلند مدت تقسیم کرد. گزینه سرمایه گذاری کوتاه مدت یک گزینه ایده آل برای افرادی است که علاقه‌ای به انتظار برای چندین برابر شدن پول خود برای سال‌های طولانی ندارند. دبی شهری است که امروزه بسیاری را برای سرمایه گذاری به سوی خود جذب کرده است. در این مقاله از سایت عربلند به بررسی روش‌های سرمایه گذاری در دبی می‌پردازیم.

درخواست مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه خرید ملک در دبی، اخذ اقامت و کسب درآمد دلاری از طریق اجاره ملک دارید کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان حرفه‌ای ما به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند.

املاک، فرصتی که نباید از دست داد

خرید ملک در دبی یکی از بهترین سرمایه گذاری‌ها در دبی است. همچنین یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای سرمایه گذاری در اقتصاد دبی به شمار می‌رود.  امروزه اکثر مردم دنیا، بازار املاک و مستغلات دبی را مظهر یک سبک زندگی مجلل می‌دانند. این املاک با کیفیت بالا برای دفاتر، هتل‌ها، خانه‌ها و موارد دیگر ارائه می‌شود. در نتیجه، دبی را به عنوان مرکز سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می‌شناسند.

بازار املاک در دبی به شکلی کم سابقه در حال افزایش است. این موضوع فرصت مناسبی را  برای سرمایه گذاران خارجی‌ در املاک و مستغلات پدید آورده است. افراد خارجی اجازه دارند با رعایت ضوابطی در مناطق آزاد دبی برای خرید ملک از مالکیت املاک برخوردار شوند. خوشبختانه برای سرمایه گذارانی که مایل به سرمایه گذاری در این بخش هستند، کارشناسان ملی املاک و مستغلات پیش بینی می‌کنند که قیمت‌ها در سال 2024 نیز به افزایش ادامه می‌دهد. جهت مطالعه بیشتر مقاله بررسی رونق بازار املاک دبی را مطالعه کنید.

هدف از سرمایه گذاری

درک هدف سرمایه گذاری بسیار مهم است. شما باید بدانید که چرا در املاک و مستغلات سرمایه گذاری می‌کنید و هدف نهایی شما چیست. معمولا سرمایه گذاران به دلایل زیر در املاک و مستغلات سرمایه گذاری می‌کنند:

  •   خرید ملک برای استفاده شخصی
  • خرید ملک برای دستیابی به منافع دوره‌ای از طریق اجاره یا فروش آن

مقاله پیشنهادی: قوانین خرید ملک در دبی | مالیات در دبی

سرمایه گذاری در سهام، یکی از روش‌های سرمایه گذاری در دبی

اگر به دنبال روشی برای ایجاد ثروت هستید، خرید سهام گزینه خوبی است. خرید سهام کوچک در یک شرکت سهامی عام تمام چیزی است که برای سرمایه گذاری در سهام لازم دارید. اگر در شرکتی سرمایه گذاری می‌کنید، بی‌شک امیدوارید که شرکت در زمان آینده عملکرد بهتری داشته باشد.

 برای سرمایه گذارانی که درک خوبی از عملکرد شرکت دارند، بازار سهام بهترین مکان برای قرار دادن پول است. سرمایه گذاری در سهام نیز نیازمند یک بینش عمیق است. قبل از شروع سرمایه گذاری در سهام، مهم است که روندهای بازار سهام پویا را زیر نظر بگیرید. اگر با اصول اولیه شرکتی که در آن سرمایه گذاری می کنید آشنا نباشید، این گزینه می‌تواند مخاطره آمیز باشد.

اوراق قرضه ملی

شرکت اوراق قرضه دبی مسئول ارائه اوراق قرضه ملی در دبی است. دولت دبی با مالکیت 50 درصدی شرکت، به عنوان  نیروی محرکه عمل می‌کند. یک طرح منطبق با شرع در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد. این برنامه به مردم اجازه می‌دهد تا در اوراق قرضه سرمایه گذاری کنند و از آنها سود ببرند. علاوه بر این، نرخ سود بالاتری نسبت به سایر حساب‌های پس‌انداز بانکی به دست آورند.

صندوق سرمایه گذاری مشترک

یکی دیگر از گزینه‌های سرمایه گذاری جذاب در امارات، صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک است. اگر مهارت لازم برای درک بازار سهام را ندارید و زمان لازم برای انجام این کار در اختیارتان نیست، این روش می‌تواند گزینه اصلی شما باشد. 

صندوق سرمایه گذاری مشترک اساساً مجموعه‌ای از پول است که توسط تعداد زیادی از سرمایه گذاران ارائه می‌‌شود. این اعتمادی است که وجوه را از منابع مختلف جمع آوری می‌کند. این پول همچنین در اوراق قرضه، ابزارهای بازار پول، سهام و سایر اوراق بهادار توسط مدیران حرفه ای سرمایه گذاری می‌شود. سود حاصل از این سرمایه گذاری متعاقباً بین همه سرمایه گذاران تقسیم می‌شود.

مشاوره رایگان با مشاورین عربلند

طلا، بهترین سرمایه گذاری در امارات

دبی که به “شهر طلا” معروف است، سرمایه گذاران طلا را از سراسر جهان جذب می‌کند. طلا در دبی ارزش بیشتری دارد. سرمایه گذاری را می‌توان از طریق سکه، شمش و صندوق انجام داد. برای بسیاری از افراد در سراسر جهان، آن را به عنوان یک سرمایه گذاری مهم و یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری در دبی می‌دانند. طلا دارای ویژگی‌های خاصی است که آن را به یک پوشش تورمی خوب تبدیل می‌کند. نقدینگی بالای آن نیز یکی از بهترین ابزارهای سرمایه گذاری برای افراد از طبقات مختلف به شمار می‌‍‌رود.

روش‌های سرمایه گذاری در دبی، فارکس

یکی از بهترین سرمایه گذاری‌ها در دبی که اخیراً محبوبیت پیدا کرده است تجارت فارکس است. تحت تجارت فارکس، سرمایه گذاران معمولاً ارزهای بین المللی را با انگیزه کسب سود سرمایه می‌خرند و می‌فروشند. به عبارت ساده‌تر، شما یک ارز را برای صرافی می‌خرید و ارز دیگری می‌فروشید.

 فارکس یکی دیگر از بازارهای خوب برای انجام بهترین سرمایه گذاری در بخش فارکس دبی است. از آنجایی که امارات از معاملات فارکس مالیات دریافت نمی‌کند، بسیاری از سرمایه گذاران تمرکز خود را به تجارت فارکس در دبی معطوف کرده‌اند.

مطالعه کنید: روش‌های مهاجرت به دبی

تراست‌های سرمایه گذاری املاک و مستغلات (REIT)

سرمایه گذاران این گزینه را دارند که به جای خرید ملک واقعی، از طریق صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات (REIT) در بازار املاک امارات سرمایه گذاری کنند. درست مانند سایر شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران می‌توانند سهام در REIT را بخرند و بفروشند و از سود سهام و رشد ارزش سرمایه‌گذاری سود کسب کنند.

REIT به سرمایه گذاران این فرصت را می‌دهد تا سبدهای خود را متنوع و با سهولت و انعطاف پذیری فعالیت کنند. هنگام سرمایه گذاری در REIT، سرمایه گذاران به چندین ملک با جریان‌های درآمدی متفاوت دسترسی پیدا می‌کنند. داشتن سهام در یک شرکت راحت‌تر و سریعتر از داشتن یک ساختمان فیزیکی است که نیاز به نگهداری و جمع آوری اجاره دارد. علاوه بر این، سرمایه گذاری در سهام REIT به سرمایه گذاران این حق را می‌دهد که سود سهام عادی داشته باشند. با این حال، همیشه توصیه می‌شود برای دستیابی به بهترین نتایج، سبد سرمایه گذاری خود را متنوع کنید.

سرمایه گذاری در دبی  در بهترین شرایط

 در میان همه روش‌های موجود سرمایه گذاری، املاک دبی در طول سال‌ها به یک سرمایه گذاری پرسود تبدیل شده است؛ زیرا فرصت‌های زیادی را برای سرمایه گذارانی که به دنبال ترکیبی منحصر به فرد از بازدهی بالا و ریسک پایین در کشوری با اقتصاد پایدار، محیطی بدون مالیات و سبک زندگی جهانی هستند، ارائه می‌دهد. در این میان مشاوران شما در شرکت عربلند آماده اند تا شرایط بهترین روش سرمایه گذاری در دبی را برایتان فراهم کنند تا با آسودگی خاطر سرمایه گذاری پرسودی داشته باشید.

5/5 - (3 امتیاز)

درخواست مشاوره رایگان

اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه خرید ملک در دبی، اخذ اقامت و کسب درآمد دلاری از طریق اجاره ملک دارید کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان حرفه‌ای ما به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند.